אליוט שפרינגר, מבכירי חוקרי המז"פ הישראלים, התראיין לחדשות 2 בכתבה ששודרה הערב (שישי) – ומתח לראשונה ביקורת חריפה על התנהלות החקירה בתיק רצח תאיר ראדה. 

לפני עשור, בעת רצח ראדה בקצרין, היה שפרינגר סגן ניצב במז"פ, חוקר בכיר עם ניסיון של 30 שנים בתחום. הוא נשלח שבועיים לאחר הרצח לזירה, כדי לבדוק את החקירה ואת הליך איתור הממצאים. "ראיתי שהיו שם ראיות שפספסו. כשראיתי את זה חשכו עיניי", אמר שפרינגר. "אני חושב שהיו יכולים למצוא ראייה חותכת אם היו עובדים קצת יותר. הם לא הביאו את זה". 
שפרינגר מתייחס בעיקר לדם שהיה בזירה ולעקבות. "היה גם פספוס בקריאת טביעות האצבע. הם היו צריכים להשתמש בשיטות מסוימות של חיפוש, שיכול להיות שהיו מביאים טביעות. בדקתי גם את הנעליים של זדורוב. גיליתי שלא בדקו בשיטות מתקדמות אם יש דם על הסולייה. מצאתי שם משהו שחשבתי שהוא טיפה של דם. שלחנו את זה לבדיקה מיוחדת באנגליה שאי אפשר לעשות כאן, אבל בגלל הכמות הקטנה, למרות שמצאו שם דנ"א, לא ידעו לשייך את זה. גם כאן, לא עשו את הבדיקה הזו, שהיא א"ב. אני לא יודע מה היה יוצא מהראיות האלו, אבל אין שום תירוץ ללמה לא אספו אותן. את העקבה על הניאגרה, למשל, אני הייתי זה שמצא".  


 

כששפרינגר פנה למפקדיו במשטרה והציג להם את הביקורת שלו על מהלך החקירה, הוא הוצא מהטיפול בתיק. שפרינגר עזב את משטרת ישראל וכיום הוא סגן מנהל המז"פ במשטרת ניו יורק. 
שפרינגר מדגיש כי הוא חושב שרומן זדורוב, הרוצח המורשע בתיק, הוא אכן האשם, אך מתוסכל מכך שלא נמצאה לכך ראייה חותכת. "אני רואה שיש כל הזמן כתבות וספקות. אם היו מוצאים משהו חותך אז לא היו את הספקות האלו. מפריע לי שמתעסקים עם זה, כי זה מפריע למשפחה ולחברים. חבל שלא מצאו את הראיות החותכות כדי שלא יהיו את הספקות האלו", אמר בשידור. 
עורכי הדין של רומן זדורוב הגיבו לכתבה ואמרו: "המחדלים האלה של המשטרה צריכים לעלות למשטרה ביוקר וצריך לשחרר את זדורוב. אם היו בודקים את כל הראיות כמו שצריך לא היה מוגש נגד רומן כתב אישום או שהוא היה מזוכה". 

רומן זדורוב. צילום: פלאש 90
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "תיק החקירה הוכרע בבית המשפט במספר ערכאות, תוך שטעות ההנגה נטנחנו עד דק ונדחו. מפאת כבודו למרואיין ולשירותו ארוך השנים במשטרת ישראל נימנע מלהתייחס לטענותיו.