"ביקרתי בסוף השבוע אצל ההורים ביישוב חלמיש. בסביבות 23:00, כשאנחנו כבר ישנים, אנחנו שומעים דפיקות חזקות בדלת. שני אחיינים שלי צעקו 'שריפה בישוב, תצאו מהבתים'", כך שחזר אתמול זאב שניידר, כתב רשת ב' של קול ישראל ובנו של נחמיה שניידר, יועצו של ראש הממשלה, את הלילה הקשה שעבר.



"התחילה אזעקה", ממשיך שניידר בתיאורו, "קמנו מהר, פתחנו את החלונות וראינו את היישוב מלא עשן. הערנו את אבא שלי, זה היה מאוד מבלבל. התחלתי לרעוד. אתה פשוט לא יודע מה קורה. רצנו החוצה, אמא שלי כבר כיבתה את האורות וסגרה את הגז. התלבשנו, לקחנו את הכלבה ופשוט ברחנו משם".



אחותו ומשפחתה שגרים גם הם ביישוב, נפגשו במקום האיסוף שאליו הגיעו כוחות הצלה שפינו את התושבים לשני יישובים סמוכים. "נסעתי ליישוב עופרים, בו התושבים ארגנו בשבילנו את המתנ"ס. בני נוער של היישוב צוותו לכל משפחה מחלמיש משפחה מקומית שאירחה אותה למשך השבת", שחזר שניידר הבן.



הנזקים הקשים בחלמיש. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז יו"ש
הנזקים הקשים בחלמיש. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז יו"ש



"45 בתים נשרפו"



"שם התחלנו להבין שכל היישוב עולה באש. לא ישנתי כל הלילה. העובדה שיצאתי בלי לקחת כלום, והעובדה שלאורך כל השבת לא הייתה לי דרך להתעדכן מה קרה לבית וליישוב שבו נולדתי וגדלתי, הוציאה אותי מדעתי".



שניידר מעיד כי "כל השבת עברה בין בכי להלם. לפי מה שהבנתי, הבית שלנו ושל אחותי לא ניזוק, אבל 15 בתים נשרפו כליל ועוד כ־30 נשרפו חלקית. "אבל מעבר לבית הפרטי שלך, זה קשה מאוד לראות את היישוב שלך מפויח. עכשיו צריך לראות איך מתחילים לשקם דברים".