טרגדיה בבית החולים: ילד בן שלוש ותשעה חודשים מגבעתיים נפטר הלילה (ראשון) בחדר המיון של בית החולים לילדים "דנה" בתל אביב, שעות אחרי שטופל במוקד רפואת החירום של "מכבי" בעיר. הילד הגיע לבית החולים כשהוא במצב קשה ומעורפל הכרה, ככל הנראה על רקע זיהומי, וחרף מאמצי ההחייאה, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.



מבית החולים נמסר כי "אין בידי בית החולים מידע רפואי שיכול לקבוע בוודאות את סיבת המוות והמקרה דווח למשרד הבריאות". עוד נמסר מבית החולים כי "התמונה הקלינית מתאימה למספר מצבים רפואיים לכן ניתן טיפול מונע לילדי הגן ולאחרים שבאו במגע עם הילד".


"היה נראה כמו כל ילד בחורף"


כמה שעות לפני שפונה לבית החולים, טופל הילד במוקד רפואה דחופה של "מכבי" בתל אביב, אך כאמור שוחרר לביתו. ממוקד "מכבי" נמסר למעריב-אונליין בתגובה לאירוע כי הילד הגיע למוקד והתקבל ע"י רופאה מומחית. שם, נראה היה כי הילד סובל ממחלת חורף שכללה חום. עוד אומרים במוקד הרפואה כי לאחר ששב לביתו, ניכר היה כי מצב הילד השתפר, ושב לו התאבון. "אי אפשר היה לדעת, זו הייתה תמונה כמו של אלף ילדים אחרים בחורף", מסרו. 

עוד ציינו במכבי כי ההורים הביעו דאגה ממצבו ולקחו אותו לבית החולים "דנה", לשם הוא הגיע מעורפל הכרה כשמצבו קשה ותוך זמן קצר נקבע מותו. "אנו מאוד מצטערים על שאירע, אבל זה לא משהו שאפשר היה לדעת מראש. נבדוק את המקרה", הוסיפו במוקד על המקרה. 

ד"ר איילת רמון וגליה גריסטו מבית החולים "דנה". צילום: אבשלום ששוני