צה"ל ומד"א הם הגופים האהודים ביותר בישראל, כך עולה ממדד הישראליות שפרסמה הבוקר (שני) מכללת ספיר לקראת כנס שדרות לחברה שייערך בעיר הדרומית מחר ומחרתיים. צה"ל קיבל ציון של 91 נקודות (מתך 100), ירידה של שלוש נקודות לעומת השנה שעברה. גם מד"א קיבל 91 נקודות. 



גופים אוהדים נוספים על הציבור הם זק"א, הרופאים והמורים. אני הצבא, שהיו בחמישייה הראשונה ב-2015, דווקא ירדו במיקום השנה.



מנגד, הגורם הכי פחות אהוד בישראל קשור גם הוא לצבא - צעירים שלא משרתים בצה"ל, שקיבלו ציון 7 (מתוך 100). אחריהם בצמרת הגורמים הפחות אהודים נמצאים הפוליטיקאים (10 נקודות), המפלגות במערכת הפוליטית (20), ערביי ישראל (24) והביטוח הלאומי (25). חברות הסלולר שהיו בחמישייה הפותחת של הבלתי אהודים ב-2015, השתפרו כנראה השנה, יצאו ממנה.



גופי האכיפה והחוק - משטרת ישראל ובתי המשפט, זוכים לציון נמוך מאד. בית המשפט העליון זוכה לציון של 51 בלבד והמשטרה ל-53. התקשורת זוכה לאהדה קטנה עוד יותר - ציון של 41 בלבד. בשלושת המקים האלה חלה עליה  לעומת השנה שעברה.

כשבודקים את מידת האהדה של קבוצות שונות בחברה הישראלית, עולה כי כל אחד מהמגזרים אוהד גורמים שונים. החרדים והדתיים אוהדים יותר את זק"א, הפוליטיקאים ואת מי שלא מתגייס לצבא.



החילוניים מגלים אהדה רבה יותר את גופי הביקורת במדינה- מבקר המדינה, בג"ץ, בתי המשפט והעיתונות. צעירים אוהדים את חברה קדישא ואת המפלגות. נשים - אוניברסיטאות וועדי עובדים וגברים -את מבקר המדינה ומתנחלים.



הסקר נערך באינטרנט בקרב 502 גולשים יהודים בלבד בני 18 ומעלה. אזרחים ערביים של מדינת ישראל לא השתתפו בסקר