בצעד חריג שלא נראה כמותו מאז פינוי גוש קטיף, 120 מבכירי רבני הציונות הדתית על כל גווניה קוראים לציבור הרחב להגיע באופן פיזי ליישוב עמונה כדי להתנגד לפינוי הצפוי. הרבנים כתבו במודעה שתתפרסם כבר מהערב (שני) בכל רחבי הארץ כך:  "אנו קוראים לכל מי שיכול כבר בעת הזאת לבוא ולשהות בישוב. השהייה במקום באה בכדי לחזק את התושבים היקרים, ולומר באופן ברור לכל מקבלי ההחלטות: אנחנו עתה יחד עם תושבי עמונה בעת צרתם לכל דבר ועניין, ונמשיך להיות עימם עד אשר יחוקק חוק ההסדרה, ועמונה תזכה לגאולה". 



הרבנים למעשה מעודדים את הציבור להתנגדות פסיבית: "אם רחמנא ליצלן, יגיע יום הגירוש, אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב, ולהביע מחאה נמרצת על הרס הישוב, באמצעות התנגדות פסיבית, וללא אלימות. אנו קוראים לממשלת ישראל, ולעומד בראשה, למנוע לאלתר את ההרס הנפשע והמיותר הזה. הימים הקרובים הינם ימים גורליים לעתידו של הישוב עמונה, וממילא לכלל ההתיישבות. הכנסת יושבת על המדוכה, וביכולתה לחוקק חוק שיציל את הישוב מהרס. לא עת היא לחשות, כלפי שמיא וכלפי אדם. כלפי שמיא - על כל איש ואישה לזעוק בימים אלו, ולעורר רחמי שמים להצלת הישוב ותושביו".



"קוראים לשרים להעביר את החוק"


על הקריאה חתמו רבנים מכל קצות הקשת הדתית לאומית וביניהם הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא הנחשב לבכיר רבני הבית היהודי, הרבנים יעקב אריאל אב מהעיר רמת גן, שמואל אליהו רבה של צפת, דב ליאור רבה של קרית ארבע ושלמה אבינר ראש ישיבת עטרת כהנים המייצגים את האגף השמרני בציונות הדתית וזאת לצד הרב דוד סתיו, ראש רבני צהר והרב אלי סדן ראש המכינה הקדם צבאית עלי מהאגף המתון יותר.



ממטה המאבק נמסר: "בעקבות קריאת הרבנים, נערכנו כבר היום לקליטת אלפי האזרחים שיבואו לסייע במניעת הפינוי. אנו ממשיכים לקרוא לראש הממשלה, שר הבטחון, שרת המשפטים ושר החינוך לעשות ולא רק לדבר ולהעביר בהקדם את חוק ההסדרה. היום ברור מתמיד כי שנית עמונה לא תיפול".



מוקדם יותר היום דווח על קשיים בהשגת רוב להצעת חוק ההסדרה שתובא ביום רביעי לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה. יו"ר הקואליציה דוד ביטן (ליכוד) מסר כי סיעת כולנו מתנגדת לסעיף 7 א' בחוק ההסדרה הקובע החלה רטרואקטיבית של נושא ההסדרה גם על עמונה וידחה את ההחלטה החלוטה של בית המשפט העליון להרוס את הבתים שנבנו על אדמה פרטית פלסטינית בשנתיים. לעומת זאת סיעת הבית היהודי עומדת על דרישתה להכניס את הסעיף לחוק.



"הצעתי לכולנו ולבית היהודי הצעת פשרה: בנוסח שיובא לאישור מליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב יופיעו שתי החלופות, האחת עם הסעיף הרטרואקטיבי והשנייה בלעדיו. ההחלטה איזה נוסח לבסוף יתקבל תוכרע לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצפויה להתקיים ב-14 בדצמבר, שבועיים לפני המועד האחרון אותו קבע בג"צ לפינוי הבתים בעמונה", אמר אחר הצהריים ח"כ ביטן בפגישה עם כתבים בכנסת. ח"כ ביטן אמר היום עוד כי ללא תמיכת כולנו לא יהיה רוב להצעת חוק ההסדרה ובמקרה כזה הוא יאלץ למשוך את הצעת החוק.