פרשיות המין האחרונות שעלו לכותרות, בכללן האישומים נגד תא"ל אופק בוכריס, החקירה נגד גיל שפרוהשמועות אודות חבר כנסת ב"בית היהודי", גורמות לזעזוע קשה במגזר הדתי־לאומי שאליו משתייכים שלושת העבריינים לכאורה. המגזר מוזכר לאחרונה שוב ושוב בהקשר של פרשיות מין המנוגדות לתדמיתו המהוגנת. הרבנית יפה גיסר מעפרה, חברת פורום תקנה, נחרצת: "תמיד היו מקרים כאלה במגזר. התנהגות חסרת גבולות הייתה נורמטיבית. בעזרת השם את רובם הפסיקו לטייח ולטאטא מתחת לשולחן. זה חלק מהפמיניזם ומשינוי במעמדן וכוחן של הנשים. הנורמות השתנו, וחלק מהגברים לומדים את זה בדרך הקשה".

ליאורה מינקה, מנכ"לית "אמונה", תנועת האישה הדתית־לאומית, כתבה: "אנחנו לא חסינים, המערכת שלנו לא חסינה ומעולם לא הייתה חסינה. מה שקורה בכל מגזר אחר בארץ קורה וקרה גם אצלנו. אי אפשר ואסור להתעלם, צריך להילחם בהכחשה, בתמימות ואפילו בהיתממות של רבים מדי אצלנו, שעדיין חושבים ש'אצלנו זה לא קורה' או ש'זה לא יכול להיות'. כולנו חייבים לפקוח עיניים ולהתפכח: יש אצלנו פוגעים ולצערנו יש אצלנו מטרידים, ולצערנו הרב יש נפגעות. צריך לפתוח את הנושא ולדבר עליו, ובעיקר צריך לחנך ולפעול כדי לשנות את הגישה. זהו גם הזמן להוספת דיבר אחד עשר: לא תטריד!".
מנגד כתב איש התקשורת שמעון ריקלין: "‏אזריה. בוכריס. 'החבר כנסת'. ‏הם אשמים מיד, ואין טעם לחכות לבית המשפט. ‏אבל ערבים שמציתים שריפות? רגע רגע, אין שום הוכחה משפטית. משה איבגי שמקבל פרס? נו, מה אתם רוצים, עוד לא הרשיעו אותו. צבועים, נמאסתם".

ומצד שני אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ', על כך שהח"כ המדובר הוא חבר סיעתו, שהוא גאה להשתייך למגזר זה מעצם הציפייה שיש ממנו לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר.

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90