השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב הערב (שבת) לתחקיר ערוץ 2, בו נטען כי הטענות על "אינתיפדת הצתות" במהלך גל השריפות היו מוגזמות, מכיוון שלא הוגשו כתבי אישום על הצתות על רקע לאומני ומרבית העצורים שוחררו לבתיהם. בסדרת ציוצים טען ארדן כי באזורי חלק מהשריפות נמצאו בקבוקי תבערה וחומרי בעירה. כמו כן הלין ארדן על מה שהוא הגדיר כ"יחס מועדף" שאותו מעניקה התקשורת לאוכלוסייה הערבית, אל מול המתנחלים במקרי "תג מחיר".



בין המגיבים לשר ארדן היה מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר שהצביע על הבדל בין המקרים וטען שמקרים של "תג מחיר" בדרך כלל מלווים בגרפיטי שמצביעים על זהות המבצעים, כמו כן ציין אופנהיימר כי בסרטונים שהופצו על ידי המשטרה התברר כי לא היה מדובר בשריפות על רקע לאומני. 


כזכור, במהלך גל השריפות שהתרחש בישראל במהלך סוף החודש שעבר, התבטאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו, בהם גם השר ארדן, כי שריפות רבות נבעו מהצתות מכוונות של האוכלוסייה הערבית ממניעים לאומניים. היום הודיעה ועדת המעקב הערבית העליונה כי היא שוקלת להגיש תלונה על הסתה כנגד נתניהו ושריו מכיוון שלטענתה הוכח שמרבית השריפות נבעו ממזג האוויר או מרשלנות ולא מרקע לאומני.