שלושה חודשים חלפו מתחילת שנת הלימודים ונראה שהמשברים רחוקים מלהסתיים. ארגון המורים הודיע היום (ראשון) כי הוא ישבית מחר את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים, מכיתה ז' עד יב' לשעתיים - מהשעה 8:00 עד 10:00.



יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר כי "שר החינוך ממשיך להתעלם מהבעיות הקיימות במערכת החינוך, ממורים, מתלמידים ומהוריהם. לא כל בעיות השכר נפתרו ולא רק זאת, אלא גם בעיות נוספות הקיימות בחינוך העל יסודי. לאור זאת החלטנו להחריף את המאבק ודורשים ממנו שימלא את תפקידו כשר חינוך קודם כל".



מחדר המחנכים, ארגון עובדי ההוראה שקם בשל הבעיות במשכורות בתחילת השנה, נמסר כי "אנו מברכים על ההחלטה שהגיעה באיחור של שלושה חודשים. שלושה חודשים בהם משרד החינוך גונב לנו כספים מחשבון הבנק. בזמן שמשרד החינוך מקים ועדות השתקה, מחדל השכר הגדול ממשיך במלוא עזו. אנו בחדר מחנכים.ות נלחמים לבד כבר שלושה חודשים על מנת לקבל שכר מלא ובזמן. תמוהה לנו הסיבה מדוע הוכרז רק שעתיים ולא הכרזה על שביתה ללא הגבלת זמן עד לקבלת שכר מלא ובזמן. עוד יותר לא ברור, לאן נעלמה הסתדרות המורים? מדוע בהסתדרות ממשיכים לשתף פעולה עם משרד החינוך ולפגוע בעובדי ההוראה בישראל. המאבק ממשיך עד שנראה את השינוי בחשבונות בבנק של עובדי ההוראה ולא בעיתונות".



"ארגון המורים לוקח בשבי אלפי מורים ותלמידים"


ממשרד החינוך נמסר כי "ארגון המורים בוחר לפגוע באופן שיטתי, קבוע ושרירותי במערכת החינוך. הוא לוקח בשבי אלפי מורים ותלמידים ורק בשל מאבקים פנים ארגוניים על רקע של כוח ושליטה. משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים כרגיל ותלמידים מתבקשים להגיע לבתי הספר. משרד החינוך פונה לבית הדין".



חנן יזדי, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית, התייחס לשביתה הצפויה ואמר: ״מורה שלא מודאג משכרו, הוא מורה שיכול לתת מאה אחוז מעצמו לתלמידיו. אנו קוראים לצדדים לפעול להידברות אמיתית שתוכל להשיב את היציבות לחינוך בפעילויות בתוך ומחוץ לבתי הספר. כל אלו ספגו פגיעה קשה בשבועות האחרונים. אני קורא לרן ארז לנצל את הפתח שהמועצה יצרה בשבוע האחרון לקיום משא ומתן מסודר עם כל הגורמים".



פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, מסר כי "אנחנו מופתעים ומאוכזבים מהחלטת ארגון המורים להשבית את הלימודים ברגע האחרון - תוך התעלמות מוחלטת מהסיכום עם פורום ועדי ההורים היישוביים על תיאום הצעדים משותפים. זו פגיעה קשה מאוד באמון בינינו. פגיעה באמון האישי ובאמון בין הארגונים. במקום להעניש את האחראים על המחדל כנגדו יוצא ארגון המורים, בוחר ארגון המורים להעניש את התלמידים. לא יעלה על הדעת שבכל סכסוך עבודה ישלמו את המחיר התלמידים ובעקיפין גם ההורים. אנו קוראים לצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן ללא איומי עיצומים בשום מקרה. התנהלות ארגון המורים מסיתה את המאמץ המשותף לשיפור מעמד המורים ושכרם ועלולה, לדאבוני, להשאירם לבד במערכה".



כזכור, בשבוע שעבר הופסקו העיצומים של ארגון המורים על פעילויות חוץ בית ספריות בתיכונים וחטיבות הביניים, לאחר שהושגה הסכמה בין יו"ר ארגון המורים לבין מרכז השלטון המקומי בישראל. עיצומים אלו החלו אחרי תקופת החגים וביטלו לחלוטין את הטיולים השנתיים, פעילויות התרבות והסיורים בבתי הספר.