נמנעו עיצומי המורים: בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה נגד כוונת ארגון המורים להשבית היום (שני) למשך שעתיים את הלימודים בחינוך העל יסודי. הצו ניתן לבקשת משרד החינוך. בית הדין לעבודה מתח ביקורת על התנהלות ארגון המורים, אותה הגדיר כמי שמראה חוסר מחוייבות ליחסי עבודה תקינים. "אנו סבורים, כי אין זה ראוי שלאחר שארגון המורים הודיע על ביטול העיצומים וביקש לבטל את הדיון שהיה קבוע ליום חמישי בשבוע שעבר, יודיע ארגון המורים על עיצומים מסוג שונה על יסוד אותה הודעה על סכסוך עבודה, ובמיוחד בהתראה כה קצרה. התנהלות זו אינה עולה בקנה אחד עם אמות המידה המחייבות את הצדדים ליחסי עבודה קיבוציים", נכתב בצו המניעה שניתן.



כזכור, ארגון המורים הודיע אמש על כוונתו להשבית את הלימודים בביתי הספר העל-יסודיים, מכיתה ז' ועד לכיתה י"ב לשעתיים, מהשעה 8:00 עד 10:00. לקראת השביתה, אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כי "שר החינוך ממשיך להתעלם מהבעיות הקיימות במערכת החינוך, ממורים, מתלמידים ומהוריהם. לא כל בעיות השכר נפתרו ולא רק זאת, אלא גם בעיות נוספות הקיימות בחינוך העל יסודי. לאור זאת החלטנו להחריף את המאבק ודורשים ממנו שימלא את תפקידו כשר חינוך קודם כל".



במשרד החינוך, לעומת זאת, ביקרו את החלטת משרד המורים ואמרו לפני הדיון כי "ארגון המורים בוחר לפגוע באופן שיטתי, קבוע ושרירותי במערכת החינוך. הוא לוקח בשבי אלפי מורים ותלמידים ורק בשל מאבקים פנים ארגוניים על רקע של כוח ושליטה. משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים כרגיל ותלמידים מתבקשים להגיע לבתי הספר. משרד החינוך פונה לבית הדין", כאמור, בית הדין קיבל עמדה זאת.



מארגון המורים לא נמסרה תגובה לפסק הדין.