על רקע תאונת הדרכים שהתרחשה הלילה בכביש 431 סמוך למחלף נס ציונה דרום, בה נהרגו ארבעה צעירים, שמשתייכים למגזר הערבי, התבטא היום (שני) גיורא רום, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואלוף במיל', בצורה חריפה כלפי נהגים בני המגזר. "יש לנו את הסוגיה של נהגים שנוהגים הרבה פחות טוב ממה שהם חושבים, שזו אחת הסיבות העיקריות, שברגע שמשהו קורה - אין להם יכולת שליטה על הרכב. זה נכון בכלל, וזה נכון שבעתיים במגזר הערבי".

רום, שהתראיין 
בתכניתו של מנדי ריזל ב-101.5FM, הוסיף כי "המגזר הערבי הוא מגזר מאוד בעייתי", ולאחר מכן אמר כי אחת ההנחיות שנתן ברשות לשנת 2017 היא הקצאת תקציב גדול מאוד לתכנית מקיפה לטיפול במגזר הערבי, על מנת לצמצם את מעורבותם בתאונות הדרכים, שהפכו למכת מדינה, עם עליה חדה בשנה האחרונה במספר ההרוגים. 


"המעורבות שלהם היא בלי שום יחס לחלקם באוכלוסייה - נהגים ערבים הם 16% מהנהגים במדינה, אבל המעורבות שלהם בתאונות קטלניות היא 34%, ונהגים ערבים שנהרגו הם 40% מהנהגים", אמר, "אני יודע שזה אולי לא ככה פוליטיקלי-קורקט - הם פשוט נוהגים פחות טוב. בואו נדבר על הבדואים, 2.8% אחוז מהאוכלוסייה הם הבדואים שחיים בדרום, אבל הם 9% מההרוגים". לטענתו, הם בעיקר הורגים את עצמם, וגם הורגים את חבריהם הבדואים, אבל גם את האחרים.




"באתי לרהט, לפגוש את המנהיגות הבדואית כי לא יכולתי לסבול כבר את מה שקורה באזור הדרום, ואז למדתי שיש מרכז הדרכה שהוא לא פעיל כי חסרים, נניח 500-600 אלף שקל", סיפר, "אי אפשר להאשים את התשתיות. הכביש שבו אירעה התאונה אתמול בלילה הוא הכביש הכי חדש שישנו במדינת ישראל".