המשטרה מעלה הילוך בכל הקשור לבדיקה המתנהלת בפרשת הצוללות. בימים האחרונים גבה צוות החקירה המצומצם עדויות ממספר גורמים, לרבות אנשי צבא מהעבר וקצינים מכהנים, שיש להם מידע או היו מעורבים בעסקה.



כזכור, לפני כשלושה שבועות הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על בדיקת הפרשה וזאת לנוכח מידע חדש שהובא לשולחנו על ידי ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) של המשטרה ניצב מני יצחקי.



הפרשה החלה בעקבות פרסום בערוץ 10, לפיו עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מייצג גם את מיקי גנור, נציג המספנה הגרמנית "טיסנקרופ", יצרנית הצוללות, מה שהעלה חשד לניגוד עניינים מצדו של שמרון. הן נתניהו והן שמרון אמרו כי ראש הממשלה לא ידע על כך שעורך הדין מייצג את גנור.



בסוף השבוע שעבר מסר בפני החוקרים, היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, עדות בפרשה וטען כי עו"ד שומרון לא הזכיר במהלך השיחות מולו את הקשר שלו עם ראש הממשלה.



גורמים המעורים בפרטים ציינו כי "הפרשה הזאת תעסיק את הבודקים לא מעט זמן. כעת נבדק כל המידע שעלה ובעיקר זה האחרון שהוביל לתחילתה של הבדיקה. ברור שעקב העובדה שהמידע הגיע ממשרד הביטחון יהיה צורך לגבות עדויות מקצינים בכירים שהיו מעורבים בנושא".