מבקר המדינה, השופט בדימוס, יוסף שפירא, התייחס לדוח על המנהרות בגבול עזה שצפוי להתפרסם בתקופה הקרובה: "כשהדברים נוגעים לדרג המדיני, מתגברות ההתקפות על מוסד המבקר. למרות מתקפות אינני נרתע- כל הפוסל במומו פוסל".



המבקר, שהיה הנואם הראשון בכנס דב לאוטמן לחינוך, שותפות ודמוקרטיה, שנפתח הבוקר (רביעי), דיבר על הדוח בנושא הערכות הגנת העורף מטילים שפורסם אתמול. "ישנו חוסר תיאום בין המערכות ובתחום ההערכות ופינוי האוכלוסייה. פירטתי על הדוח הזה מפני שיש איזה קשר לדוח שאנחנו דנים בו. אני אומר את זה מכיוון שכבר החלו התקפות עלי בדוח זה ובקודמים והמשותף ביניהם שמטבע הדברים כשעוסקים גם בדרג המדיני הרי ככל שהדוחות מעמיקים יותר כך מתגברות ההתקפות על מבקר המדינה והמוסד", אמר המבקר.



שפירא הוסיף: "כבר הבוקר היו לי טלפון ושאלו אם אני ערוך על מתקפת טילים במתחם הלאום בירושלים. אינני מגיב. אני בוחר להמשיך ולעשות את עבודתי ולא להתערב שהרי מדובר בדוח שפרסמתי, והוא מדבר בעד עצמו. אם יש השמצות אז כל הפוסל במומו פסול". המבקר אמר: "דבר לא ירתיע אותנו להמשיך ולהגיש דוחות".



המבקר התייחס למחקר שפורסם בכנס, ועסק בחינוך לדמוקרטיה, ואמר "זכויות אדם וערכים דמוקרטיים הם במהות תפקידי". הוא סיכם ואמר כי עצם העמידה שלו בכנס, כמבקר המדינה ולא כאיש חינוך או אקדמיה, "זה אומר שאולי דוחות מבקר המדינה כן אפקטיביים, ולא רק דוחות שמשמשים כמעצור לדלת ולכן אני שמח פה להיות".