אף שהם הובילו את המהלך כולו ולאורך כל הדרך לא היו מוכנים לשום הסדר אחר מלבד הסדר שיסדיר את ההתיישבות כולה בגדה המערבית - נוער עמונה חשים נבגדים לאחר שחוק ההסדרה הובא אתמול (שלישי) לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה. “אומרים לנו שאנחנו גיבורים, אבל זה לא עוזר לנו", אומרת נעם־שבת פרנק, בת 16 שהגיעה לעמונה כשהייתה בת שבעה חודשים. “כולם אומרים עכשיו שאנחנו גיבורים. אולי אנחנו גיבורים, אבל הורסים לנו את הבית".

“כואב שהימין רואה בזה ניצחון", היא אומרת בהתייחסה לעובדה שחברי הכנסת ושרי הבית היהודי מציגים את המהלך כהישג - אף שמסתמן כי עמונה תפונה.
הנוער במאחז עמונה הלא־חוקי כועס על אנשי השמאל שהניעו את המהלך שבסופו ייהרס ביתם. מזמור הלל, בן 15 שהגיע לעמונה כשהיה בן שנה, מספר: “דיברתי עם יריב אופנהיימר (מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר - ק"א), שחושב שבצעד הזה הוא באמת מביא שלום. אני חושב שלא, שהוא חי בסרט". אבישג מוסיפה: “אני חושבת שאופנהיימר לא באמת מאמין בזה. הם אנשים אינטליגנטיים. זאת התעסקות בלתי נגמרת ברשע. יש לי דודים שהרסו את החממות שלהם רק בגלל השמאל. משחקים בחיי אדם. פעיל השמאל עו"ד מיכאל ספרד יושב במשרדו ומשחק בחיינו".

כמה מבני הנוער בעמונה מצפים שהחיילים יסרבו לפקודה לפנות את היישוב ולהרוס את בתיו. “נכון, החייל שבא לפנות אותי פחות אשם ממי שפקד עליו לעשות את זה", אומרת אבישג, “אבל הם אנשים מבוגרים ואחראים למעשיהם, ואני מצפה שיסרבו למלא את הפקודה".

בני הנוער אינם שוקעים בייאוש, ויש להם תוכנית ליום שאחרי 25 בחודש - המועד שבו המאחז אמור להיות מפונה. עדי יהב, בת 18, סיפרה: “אין סיכוי שאנחנו, כנוער, נשלים עם הגירוש. ננסה לעלות לכאן שוב, עוד פעם ועוד פעם". אבישג אומרת: “כמו שחזרו לחומש ולשא־נור, כמו גוש עציון שגורשו ב־48' ואחרי ששת הימים חזרו והקימו אותו מחדש. זה כוח העקשנות, ואף אחד לא עקשן מאיתנו".

הכתבה המלאה מחר ב"מעריב־סופהשבוע"