מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, הודיע היום (חמישי) כי יתפטר מתפקידו, זאת לאחר שאתמול הוגש נגדו כתב אישום חמור. לשם כך שלח מכתב לצירי הוועידה בהסתדרות ובו הודיע על כינוס ועידה בעוד שבועיים, בה יודיע על סיום תפקידו.



כזכור, אתמול הוגש נגד וסרמן כתב אישום בגין לקיחת שוחד, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד. כתב האיום הוגש על ידי פרקליטות מחוז ת"א בבית המשפט המחוזי בעיר. בנוסף, הוגש כתב אישום נגד יוסף אפרת, יו"ר אגף התרבות ויו"ר ארגון המורים לחינוך גופני ובתו, ליאת כהן (אפרת), הנאשמים בסחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה וקשירת קשר לביצוע פשע. אפרת גם נאשם בשיבוש מהלכי משפט והטרדת עד.



ניצל את כוחו



וסרמן נבחר בשנת 2002 לתפקיד מזכ"ל הסתדרות המורים בישראל, כשלפני זה שימש כיו"ר אגף הכספים, תפקיד בו המשיך לשמש גם לאחר בחירתו למזכ"ל, באופן שאפשר לו להחליט, לאשר ולהוציא לפועל כל החלטה על הוצאה תקציבית, ללא פיקוח מהותי.



בשנת 2003 הקימה הסתדרות המורים את מנהל תיירות ונופש, שאמור היה לרכז את פעילות הרווחה של הארגון בתחום תיירות הפנים והחוץ. המנהל פעל, בין היתר, באמצעות בטי דהאן, שפרנסתה הייתה תלויה בפעילות מול הארגון.



מכתב האישום עולה בין היתר כי וסרמן ניצל את כוחו ושליטתו בהסתדרות ודרש מדהאן להזמין חופשות תוך שהיא מדגישה כי מדובר במזכ"ל הסתדרות המורים כדי שיקבל "מחיר מיוחד וטיפול VIP". בכמה מקרים שילם המנהל את מחיר החופשות וכשביקשה דהאן מוסרמן שישלם את העלות, ענה כי המחיר גבוה מדי ולכן שילם רק חלק מהסכום.



יפה בן דויד, יו"ר סיעת אמ"י ומועמדת לתפקיד מזכ"ל הסתדרות המורים, התייחסה למכתבו של וסרמן ואמרה כי "זה היה הצעד ההכרחי והמתבקש".



גילה קליין יו"ר סיעת נחל בהסתדרות המורים ויו"ר האופוזיציה בארגון: "יש חוקים בישראל. וסרמן היה זאב בעור של כבש ובמשך שנים הרימו יד בהצבעות לדיקטטור עבור ג'ובים ומשכורות לכאורה. זהו שחר חדש להסתדרות המורים. אתמודד בבחירות ב-22 לחודש בוועידה שתתכנס בהסתדרות המורים. כולי תקווה שהפעם צירי הועידה יבחרו בדרך חדשה ובעידן חדש לחברי הסתדרות המורים וכי מול עיניהם יעמוד האינטרס הציבורי הן לאיגוד והן למעמד עובדי ההוראה".