הממשלה צפויה להגיש מחר לבג"ץ בקשה נוספת לדחייה בפינוי המאחז עמונה, שבתיו בנויים על קרקע פלסטינית פרטית. לפי ההחלטה הקודמת של בית המשפט העליון, המדינה צריכה להסיר את בתי המאחז עד ה-25 בדצמבר. לפי ההערכה הקודמת של התושבים, הפינוי אמור היה להתקיים במוצאי שבת הזה. לצד זאת, הממשלה צפויה לאשר בקרוב חבילת פיצויים לתושבי עמונה על הפינוי העתידי. במסגרת החבילה, המוערכת בעשרות מיליוני שקלים, כל משפחה תקבל סכום כספי בהתאם לשווי הנכס שלה. על פי ההערכות, מדובר בעד כחצי מיליון שקלים למשפחה. 

בתחילת השבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המדינה זקוקה לזמן נוסף כדי להכשיר מקום זמני לתושבים, שאמורים להיות מפונים לקרקעות נכסי נפקדים סמוכות למקום מגוריהם הנוכחי. הבקשה, מגיעה לאחר שהוגשו השגות על המתווה לפינוי ולאחר שבג"ץ כבר דחה לפני כחודש את בקשת המדינה.

השופטת מרים נאור. "דחיות הן רק למקרים של אי-צדק משווע". צילום: פלאש 90
גורמים מדיניים אמרו כי ההערכה היא שהסיכויים שתינתן דחייה הם נמוכים לאור ההחלטה הקודמת.  

השופטת נאור הסבירה בהחלטה לפני כחודש כי דחיית הבקשה להארכת מועד ביצוע פסק דין שמורה "רק למקרים חריגים, שבהם הארכת המועד דרושה לצורך מניעת אי-צדק משווע".   
עוד נכתב כי לא ניתן להמתין עוד "בשים לב לפגיעה המתמשכת בקניין הפרטי ובשלטון החוק – כי לא ניתן להמתין עוד. עם זאת, מתוך מודעות לקושי הגלום בהריסתם של מבנים המשמשים למגורים ולצורך בבחינת חלופות למגורי התושבים, נתן בית המשפט פרק זמן של שנתיים לביצוע הצו שניתן. פרק הזמן שניתן הוא ארוך לפי כל קנה מידה. במקרים אחרים שנסיבותיהם דומות, ניתנה שהות קצרה יותר או לכל היותר זהה".