מגיש הטלוויזיה ירון לונדון מתגייס לקמפיין אי ההפללה על עישון קנאביס. לונדון אירח הערב (שני) בתכניתו בערוץ 10 את גיא לרר, שפתח בקמפיין הקורא לשר לביטחון פנים גלעד ארדן להורות שמעשני קנאביס לא יורשעו בפלילים.



במהלך השידור אמר לונדון כי כבר 40-30 שנה הוא חושב שאין טעם להילחם בקנאביס. "אני מודד את זה מבחינת עלות ותועלת חברתית. מדינות העולם הוציאו מאות מיליארדי דולרים במלחמה בקנאביס וזה לא הדבר הכי גרוע באנושות. סמים אחרים, מזון קלוקל, זיהום אויר. יש מה לעשות עם הכסף", אמר איש התקשורת והוסיף כי ככל שלחצו את סוחרי הקנאביס המחיר עלה והפשע עלה. "העניין הוא כישלון מוחלט של כל המדינות שנלחמו בקנאביס ואחר כך עוד הוכיחו שיש דברים מועילים בקנאביס".





עוד אמר לונדון, כי "אני מניח שיש גם נזקים מסוימים. אפשר להשקיע את הכסף הזה בתרופות בהסברה אפשר לקחת שאכטה מדי פעם. זה כמו כוס קוניאק. אל תתמכרו, אל תעשו את זה כהרגל. תלמידים, ילדים, סטודנטים - זה לא טוב למוח, לא טוב להיות מסטול כל הזמן, לפעמים טוב להתמסטל. כל הכסף הגדול הזה שמשקיעים הולך למשטרה".



המהלך של תכנית "המקור" בא לאחר שהרשות למלחמה בסמים הציגה עמדה שונה מבדרך כלל, לפיה בישראל יאומץ "המודל הפורטוגלי" לטיפול במשתמשי סמים קלים, על מנת להימנע מלהפליל משתמשים שברשותם יהיו עד 25 גרם.