במקום להתייחס לטלפונים הניידים כמטרד והסחת דעת לתלמידים במהלך השיעורים, בבית ספר "גלילי" בכפר סבא החליטו שהם ינצלו אותם לטובת הלימודים. במסגרת מיזם לימודי ייחודי, משתתפים תלמידי כיתות י"א במגמת "גיאוגרפיה אדם וסביבה", ביום לימודים חוויתי בו הם מקבלים מטלות המבוססות על מיקום גיאוגרפי אותן הם פותרים בעזרת הטלפונים הניידים שלהם.



כדי לבצע את המטלות נדרשים התלמידים לצאת לנקודות ציון בעלות עניין במרחב העיר ולבצע משימות שונות באמצעות הטלפונים הניידים. על מנת לבצע את המשימות משתמשים התלמידים באפליקציה Treasure – HIT שפותחה ב"מכון הטכנולוגי בחולון" על ידי סטודנטים לטכנולוגיות למידה. המשימות נבנו במטרה לנצל את היכולות הרבות של הטלפון הנייד החל ממתן תשובות אונליין, משימות צילום, הקלטה והעלאת תוצרים לקבוצת פייסבוק ייעודית שנפתחה לצורך הפרויקט. חומר הלימוד עוסק בעיקר בשימושי קרקע במרחב העירוני, כך שבעזרת השיעור התלמידים לומדים גם על מחירי הנדל"ן ורואים בשטח באמצעות המשימות, כי ככל שמתקרבים למרכז העיר, כך מחיר הדירות ובתי העסק עולים.



מכאן הם לומדים על תהליכי פרבור בתוך העיר עצמה וכן בהשוואה לתל אביב, הרצליה ורעננה. נעזרים בגוגל וב-GPS כדי שהתלמידים ייחשפו להבדלים במחירי הנדל"ן הם נכנסים במהלך השיעור ללוח יד 2 ובודקים את מחירי הקרקע בתוך המרחב העירוני. התלמידים מודדים פיזית פרמטרים של מרחק ממקומות שונים על ידי מפת גוגל או על מערכת GPS של העיריה. התלמידים בודקים למשל מה המרחק משכונת מגורים לבית ספר קרוב והאם גורם זה משפיע על המחיר וכן אילו גורמים נוספים משפיעים על מחיר של מקום - פארק ציבורי, שטח ירוק, קרבה לכביש ראשי ומנגד הם בודקים גם אילו גורמים משפיעים על ערך נמוך של קרקע.



אחד התלמידים אמר כי "למידה בדרך זו היא שונה, אחרת ומאפשרת לנו להבין טוב יותר את החומר הנלמד". תלמיד נוסף אמר כי "יש לנו מבחן בקרוב ואני בטוח שזה המחיש לי טוב יותר את הנושא שאנו לומדים. אנו לומדים לשתף פעולה בינינו ובמהלך הפעילות עבדתי עם תלמידים שאינם מהכיתה שלי. שיתוף הפעולה היה ממש מגניב". יהודה בן חמו, ראש העיר, התייחס לתוכנית ואמר כי "למידה חוץ כיתתית בטכנולוגיה עכשווית הופכת את התלמידים ליצירתיים, חקרניים, סקרניים ופורצי דרך בתהליך הלמידה".