קיימים הבדלים רבים בכל הנוגע לאכיפת החוק, אך מבחינת החוק הישראלי סמים הם סמים. רותי שטרית, ראש מחלקת חטיבת תביעות מחוז צפון, התארחה השבוע בתוכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-"103FM", וציינה כי בחמש השנים האחרונות נרשמה ירידה של 35 אחוזים על שימוש עצמי, ו-400 כתבי אישום הוגשו כנגד בגירים ללא עבר פלילי.



כתב אישום כזה, כאמור, יכול לטלטל את חייהם של אנשים רבים, וכך קרה גם למשה, שנעצר בגין אחזקת קנאביס. משה, מאבטח במקצועו, פוטר מעבודתו עקב רישומו הפלילי. כעת, הוא מנסה לדאוג למחיקתו, מפני שהוא פגע בהכנסתו. 


 

"לפני כשנתיים, הגעתי לעבודה, וחבר מהעבודה אמר שיש לו שכן חולה סרטן ושהוא בתהליך לקבלת אישור רפואי, אך האישור עדיין לא בתוקף. הוא שאל אותי האם אני יכול לנסות ולהשיג לו משהו. דיברתי עם ידידה שהתנדבה בעמותה של חולי סרטן, ואותה ידידה באמת עזרה לי והשיגה לי שלושה ג'וינטים של תיקון עולם. לאחר מכן חייגתי לנכדה של חולה הסרטן, על מנת לפגוש אותה למחרת ולהביא לה את הג'וינטים שתעביר לסבא".

משה משחזר את הערב בו נתפס: "יום חמישי אחד בערב, ישבתי עם חבר'ה בדירה, ושכנים הזמינו משטרה על רעש. השוטרים הגיעו ודפקו לנו על הדלת, וביקשו שנפסיק עם הרעש. שוטר אחד חש שהוא מריח סמים, ואמר בעצם שיש לו אינדיקציה לבצע חיפוש בדירה. במשך חצי שעה הם 'הפכו' את הדירה, ובסופו של דבר הם הגיעו לתיק שלי ומצאו את שלושת הג'וינטים". 

"הגיעו עשרות שוטרים קצינים למקום, מלווים בשתי ניידות שחסמו את הכביש. נלקחתי לאחד החדרים לבד והופשטתי לגמרי. הייתה בחורה נוספת שנראתה להם מסטולה, ועבורה הביאו שוטרות כדי לערוך עליה חיפוש דומה. נשמעו שם איומים על כל האנשים בדירה. השוטרים צעקו, ובסופו של דבר לקחו אותי ואת השותף שלי, כשאנחנו אזוקים בידיים וברגליים לתחנת המשטרה, שם בילינו את הלילה. בתחנה הם חקרו אותנו ופתחו לנו תיק פלילי. שוחררנו בערבות למחרת בבוקר".

בסופו של דבר, הוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום, אך הרישום הפלילי נותר בעינו, ועל כן רישיון הנשק שלו נשלל. כמו כן, נטען כי משה מסוכן לציבור. "הסברתי להם הכל ונתתי להם את הטלפון של חולה הסרטן, לא היה אכפת להם. החוקר אמר שאני מסוכן ולקח לי את הנשק. זה מגוחך בעיניי, כי אני עושה מילואים חודש בשנה".
 
"ברהנו טגניה וגלעד שלמור", ימי חמישי ב-20:00 ב-"103FM"