היום יתרחש בכנסת אירוע ראשון מסוגו, לאחר שתשע מתוך עשר סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחת, התגייסו לאמץ באמצעות חבר כנסת שמייצג כל סיעה קבוצה של עשרות עמותות סיוע ורווחה - כל אחד בתחום אחר. נציגים של המסתייעים ב־142 העמותות השותפות יגיעו היום למשכן הכנסת, וכל זאת במסגרת פרויקט "הכנסת מעגלת לטובה" שיזמו הח"כים יחד עם ארגון עיגול לטובה, כדי להעלות את המודעות של הציבור לחשיבות התרומה לעמותות באמצעי פשוט – עיגול כלפי מעלה של סכום האגורות בכל קנייה בכרטיס אשראי, כשהשארית מועברת לעמותה או עמותות לפי בחירת הלקוח. בין היתר, ישתפו אורחים שמסתייעים בעמותות את סיפוריהם האישיים על חשיבות הסיוע בחייהם.



לקראת האירוע הצטלמו חברי הכנסת עבור "מעריב" במהלך פעילות שלהם באחת העמותות שאימצו. כל העמותות חולקו לאשכולות על פי תחום עיסוקן, וכל חבר כנסת אימץ אשכול שכזה. מדובר בח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), האחראי על עמותות למען אזרחים ותיקים ואוכלוסיות ותיקות; ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) על עמותות למען אנשים עם מוגבלויות; ח"כ מירב בן ארי (כולנו) על עמותות למען ילדים ונוער בסיכון; ח"כ שולי מועלם־רפאלי (הבית היהודי) על עמותות בתחום הבריאות; ח"כ יולי מלינובסקי (ישראל ביתנו) על עמותות וארגונים בתחום החינוך; ח"כ תמר זנדברג (מרצ) על עמותות בתחום סובלנות וזכויות אדם, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) על עמותות רווחה ותעסוקה; ח"כ שרן השכל (הליכוד) על עמותות איכות הסביבה והחי, וח"כ עאידה תומא־סלימאן (הרשימה המשותפת) האחראית על תחום נשים במצוקה.



ח"כ איציק שמולי עם אזרחים ותיקים
ח"כ איציק שמולי עם אזרחים ותיקים




ח"כ שולי מועלם, אחראית עמותות בתחום הבריאות, במד"א
ח"כ שולי מועלם, אחראית עמותות בתחום הבריאות, במד"א



"אנו קוראים לכלל חברי הכנסת ולציבור הרחב לשנות עולמות של עשרות אלפי אנשים בעזרת כסף קטן", אמר יוזם המבצע ח"כ שמולי. עמיתתו, ח"כ אלהרר, הוסיפה כי "מדובר במיזם חשוב המקדם רבות את הסיוע שמעניקים ארגוני המגזר השלישי לאזרחי המדינה. מדובר בשירותים שהמדינה חדלה מלהעניק אותם לאזרחים, והעמותות נכנסות לוואקום הזה ויוצקות בו תוכן".



עיגול לטובה הוא ארגון גג שמאגד תחתיו עשרות עמותות. כל אזרח בישראל יכול לתרום במהלך כל השנה לעמותה שבחר מתוך רשימת העמותות או לכולן. מוצר שעלותו 9.90 שקל, לדוגמה, יעוגל לעשרה שקלים, ועשר האגורות שנוספו נתרמות לעמותה שבחר. הרעיון הוא להשריש את התרומה כחלק מאורח החיים, ולא רק פעם בשנה בימי התרמה למיניהם.