דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון ששילם, לכאורה, דמי השתקה בסך 200,000 ש"ח לבחורה שטענה כי פגע בה, יפרוש מתפקידו עד סוף החודש. מאז הפרשה שנחשפה בערוץ 10 לפני שלושה וחצי חודשים, עבד פרל באופן חלקי בלבד, עד שהיום הודיע לחברי מליאת המועצה כי בכוונתו לפרוש עוד החודש מתפקידו ולהעביר את סמכויותיו לסגנו. 

"היום בערב לאחר עבודה מאומצת של עובדי המועצה הגזבר ומנהלי האגפים , חברי ועדת כספים, נציג בפניכם את תקציב המועצה לשנת 2017 מבוסס תכנית עבודה לשנת 2017. ניתן לומר כי המועצה ממשיכה בשמירה על איתנות פיננסית וצמצום גרעון קטן מאוד הקיים מהעבר הרחוק. ללא ספק המועצה תמשיך לצעוד קדימה במעלה ההר ותגיע להישגים משמעותיים כפי שהגענו בחמש השנים האחרונות." כתב פרל. 
"כפי שהודעתי , וחזרתי והודעתי , עם סיום ואישור התקציב והעברת המקל למשה , אסיים את תפקידי בימים הקרובים מאוד יתכן עוד לפני סוף החודש. הערב לא אוכל להגיע לישיבת המליאה. בברכה, דוידי." 

מאז חשיפת הפרשה היה פרל נתון במכבש לחצים ציבוריים לפרוש מתפקידו. בפרישתו, מזניק ראש המועצה היוצא את מרוץ הבחירות המקומי. שני מועמדים מובילים כבר הודיעו על השתתפותם במרוץ זה: מ"מ ראש המועצה, משה סוויל, ומנהל בית ספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל.