במהלך שיעור שהועבר בנהריה היום (שני) לאזרחים ותיקים, בני 60 ומעלה, שמתקיים בבית הספר שחקים בנהריה, חש ברע אחד המשתתפים, לקה בליבו והתעלף באמצע האודיטוריום בו התרחש השיעור. הגבר, בן 65, החל לאבד דופק ונשימה ומצבו הדרדר במהירות. סמוך למקום, למדו מספר תלמידים בני 16 שמתנדבים במד"א. הם רצו לאודיטוריום, זיהו את תסמיני המצוקה והחלו לבצע פעולות החייאה מהירות תוך שהם מזמינים אמבולנס של מד"א לפינוי הקשיש. 



לאחר 20 דקות, ותוך כדי שהתלמידים מבצעים פעולות החייאה הגיע האמבולנס ופינה את הקשיש לבית החולים נהריה. מבדיקה ראשונית של מד"א עולה כי לולא היו התלמידים מבצעים את פעולות ההחייאה במשך 20 דקות ברציפות, עד להגעת האמבולנס – האיש היה מאבד את חייו. 



עדן מזרחי, שלקח חלק בפעולות החייאה: "שמעתי שמישהו התעלף באודיטוריום, הגעתי מהר לראות מה קרה. ראיתי שיש המולה וניסיתי להרגיע. ראיתי את הבנאדם כחול ללא דופק. בדקתי נשימה דופק והכרה וראיתי שאין לו. ביחד עם עוד חברים הורדנו אותו לרצפה והתחלתי לבצע פעולות החייאה עד להגעת הצוות הרפואי שטיפל בו. עזרנו להם עד שחזר הדופק והנשימה. הוא נסע לכיוון בית החולים. כרגע לפי מה שאני יודע הוא במצב קשה. אני מתרגש אבל אני שמח שהצלחנו לפחות לייצב את מצבו".



ז'קי סבג, ראש עיריית נהריה: "התבשרתי על המהלך האמיץ שביצעו התלמידים ומיד ביקשתי לשבח אותם. זוהי פעילות הרואית אשר ראויה להערכה והערצה. אני שמח וגאה שבמערכת החינוך בעיר נהריה לומדים תלמידים בעלי יכולות גבוהות, אשר במקרה חירום מתעשתים ומצליחים להציל חיים. אני מברך את התלמידים ומאחל לקשיש החלמה שלמה, בריאות ואריכות ימים".