מספר חברות כנסת פנו היום (שני) לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, בבקשה כי יבטל את שחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב. "בתקופה האחרונה אנו נחשפות למקרים הולכים ומתרבים של הטרדות מיניות, מעשים מגונים ואונס נשים על ידי בכירים בצבא ובארגונים נוספים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. בשל כך, אנו פונות אליך בבקשה לערער על החלטת ועדת השחרורים בעניינו של הנשיא לשעבר משה קצב. דווקא ענישתו של איש ציבור שנשא בתפקיד בכיר כל כך חייבת להוות דוגמא ולקבוע נורמה ציבורית של החמרה בעונשם של עברייני מין וכל מי שפוגע בנשים באופן זה", כתבו הח"כיות.



"אנו חוששות כי שחרורו המוקדם של מי שהואשם בהאשמות כבדות כל כך בתחום הפגיעה המינית עלול להעביר מסר מוטעה, שלפיו עבירות אלו הנן קלות ונסלחות. חשוב להטמיע נורמה ציבורית שלפיה לנו הנשים זכות מוחלטת על גופנו וזכות לביטחון במקום העבודה ובמרחב הציבורי בכלל", הוסיפו במכתבן, "אנו תקווה כי כחלק מהתהליך החשוב כל כך של שינוי התודעה הציבורית בנושא עבירות המין, תבחר הפרקליטות לערער על ההחלטה לשחרר שחרור מוקדם את משה קצב".



על המכתב חתומות חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו), חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ), חברת הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני), חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), חברת הכנסת יעל כהן פארן המחנה הציוני, חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) וחברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת).