אם המשא ומתן הצפוי להתקיים עד השעות הקטנות של הלילה בין מרכז השלטון המקומי לבין משרד האוצר לא יניב הסכמות, תפרוץ החל ממחר (רביעי) ב-6:00 בבוקר שביתה כללית ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. שני הצדדים נקראו לפני שעה קלה למשרד רה"מ לדיון חירום למציאת פתרון. השביתה תורגש, אם אכן תתקיים, בכל תחומי חיי היום יום: לא יהיה איסוף אשפה, לא תהיה קבלת קהל בעיריות וגם לא תהיה אכיפה של הפקחים העירוניים.



בנוסף, גני הילדים העירוניים יושבתו בשל שביתת הסיעות המועסקות על ידי הרשויות המקומיות. כמו כן, צפויה שביתה גם בבתי הספר התיכוניים. ארגון המורים העל יסודיים הבהיר שלא יתקיימו לימודים כאשר הצוותים של בתי הספר שובתים - מאבטחים, מזכירות ושרתים. לעומת זאת, יתקיימו לימודים בבתי הספר היסודיים ובחינוך המיוחד אך הצפי הוא לשיבושים בבתי הספר היסודיים לנוכח שביתת המזכירות והמאבטחים ואף ייתכן כי יהיו גם רשויות שלא יאפשרו פתיחת בתי ספר אלה.




"הקיצוץ בתקציב 2017 יפגע קשות ב-190 רשויות מקומיות"



מרכז השלטון המקומי טוען שהשביתה, שתיפתח ללא הגבלת זמן, נובעת ממחאה על הקיצוץ בתקציבי הפיתוח לבנייה ולתשתיות של מוסדות ציבוריים, בהם גני ילדים ובתי ספר ובמענקי האיזון שהמדינה מעבירה לרשויות מקומיות חלשות יותר. במרכז השלטון המקומי, בראשות ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, טוענים שהקיצוץ בתקציב 2017 יפגע קשות בכ-190 רשויות מקומיות חלשות.



עיריית תל אביב-יפו, הנחשבת לעשירה ואשר רק השבוע אישרה את תקציב 2017 שעומד מעל לשישה מיליארד שקל כולל פיתוח, הודיעה שגם השירותים בעיר יושבתו וזאת כחלק מהסולידריות עם כלל הרשויות. ההשבתה בתל אביב עלולה גם לגרום לשיבושי תנועה קשים אם אכן לא תהיה אכיפה נגד רכבים החוסמים נתיבי נסיעה ואם אכן בקרת הרמזורים לא תפעל באורח מלא. הלילה כאמור יתברר סופית האם נקום לבוקר של ערימות אשפה ושיבושים או שמא השביתה תימנע ברגע האחרון.