בדיקת ראש הממשלה: במשטרת ישראל מעריכים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ייתן אור ירוק למשטרה ויאשר בימים הקרובים לעבור מבדיקה לחקירה פלילית מלאה וגלויה, כך דווח הערב בחדשות 2. בבדיקה, שנמשכת כבר תשעה חודשים, נבדקים חשדות של קבלת שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לפי הדיווח, לאחרונה הגיעו לידי המשטרה חומרים חדשים מעבר לחומרים שכבר היו בידי החוקרים.



כזכור, ישנן מספר פרשות סביב ראש הממשלה אשר בענייניהן מתקיימת בדיקה משטרתית. כבר לפני כחמישה חודשים מסרו גורמים במשטרה כי "לא יהיה מנוס" מביצוע חקירה שכזו. ככל הנראה, בני משפחה נוספים של נתניהו ייחקרו גם הם.



באותה תקופה, אישר רשמית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי מתבצעת בדיקה משטרתית בעניין חדש בו חשוד ראש הממשלה נתניהו. "היועץ המשפטי לממשלה ער לחשיבות בהבאת הדברים לידיעת הציבור", נכתב בהודעה, אשר אינה פירטה את טיב החשדות.



"בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא", נכתב אז בהודעה. 



היועץ התייחס לפרסומים בתקשורת אודות החשדות וציין כי רבים מהם "אינם מדויקים בלשון המעטה ביחס למידע הנוגע לבדיקה ולפעולות שכביכול בוצעו במסגרתה. מטבע הדברים, לא נוכל בשלב זה להתייחס לפרסומים אלה או לפרט בנוגע למהלכי הבדיקה".



כפי שדווח בעבר, מדובר ככל הנראה על חשד להלבנת הון בהיקף גדול, לכאורה, בו מעורב גם גורם בכיר מתחום המשפט. כאמור, המשך החקירה תלויה בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה.



מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענות משוללות יסוד. אנו חוזרים ואומרים - לא יהיה כלום, כי אין כלום".