נחל זורם בביוב - ובדם: בפעם השנייה מזה שבועיים חזרה היום (שני) זרימת ביוב עם דם מבית מטבחיים באל בירה לוואדי שיבן, ממנו לנחל מכמש וממנו לוואדי קלט. כתוצאה מכך יש זיהום בנחלים ובמעיינות בשמורת נחל פרת. הודעה הועברה למוקד המשרד להגנת הסביבה, ולפנות ערב הפעיל המנהל האזרחי את עיריית אל בירה לחסימת הזרימה.



איצ'ה מאיר, מנכ"ל ערים לאיכות סביבה שומרון, אמר בתגובה: "הנזק הנגרם לחי ולצומח בנחלי מזרח בנימין מהזרמות חוזרות ונישנות של שפכים מאל בירה הוא חמור וההשלכות מכך חמורות עוד יותר".



ביוב ודם זורמים בוואדי קלט. צילום: איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון
ביוב ודם זורמים בוואדי קלט. צילום: איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון



עוד הוא הוסיף: "העובדה שישנה התייחסות סלחנית כל פעם מחדש גורמת לפלסטינים להפוך זאת לשיטה. הפעם השפכים היו עם כמויות דם מבית מטבחיים באל בירה. וואדי שיבן, נחל מכמש ושמורת הטבע בוואדי קלט נצבעו אדום מהול בביוב".



לפני כחודש וחצי, בכירי הרשות הפלסטינית תכננו הקמת מפעל מלט עצום בשטח של 3,500 דונם במעלה נחל חצצון. השטח המיועד הוגדר בהסכמי אוסלו "שמורה הסכמית" בשטח B, כלומר שמורת טבע שאין לבנות בה. גורמי איכות הסביבה טענו אז כי אבק המפעל יחנוק את תושבי הקיבוצים מצפה שלם ועין גדי, ותשטיפי המפעל יגרמו נזק בלתי הפיך לנחל ערוגות שייצבע את ים המלח באפור.