ארגון בשם "הבית היהודי השלם" משדך בין נשים רווקות לגברים נשואים בעיקר במגזר החרדי, למרות שהפוליגמיה, נישואים ליותר מאישה אחת, אסורים לפי החוק בישראל. מתחקיר שערכה כתבת חדשות 10 אלמז מנגיסטו, עולה כי גורמים ברבנות הראשית, ביניהם הרב הראשי לשעבר שלמה עמר, אישרו נישואים שכאלה.



"הארגון פועל לקידום הנושא מבלי להתבייש", אמרה מנגיסטו בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM. "הם מקיימים שיעורים וחוגי בית ויש להם אתר אינטרנט עם פסקי הלכה שנויים במחלוקת שמעודדים את התופעה. הם מאמינים שזה מה שצריך להיות, כולל הנשים הראשונות שהגבר רוצה להביא לתוך הבית שלהן אישה נוספת".




יש פסיקה שלשאת אישה שנייה מקרב את הגאולה ושומר על מקום בעולם הבא", הוסיפה מנגיסטו, לכן הם מאמינים שלפי ההלכה ולפי התורה זה מותר ואף מהווה מצווה. באתר שלהם הם מבטיחים לעזור לכל מי שיפנה אליהם, וגם מציעים לשדך. כמו שאני פניתי והם ניסו לשדך אותי לזוג נשוי, יש עוד הרבה רווקות שפונות אליהם".

"חלק מהזוגות שנישאים בנישואים פוליגמיים מקבלים אישור מהרבנות", ציינה מנגיסטו. "במקרה הספציפי שאני בדקתי, הטיעון של הרבנות הוא שהאישה הראשונה לא יכולה ללדת, אבל יש לכך עוד אופציות כמו אימוץ או פונדקאות. בדרך כלל הרבנות מתירה לשאת אישה שנייה רק במקרים מאוד קיצוניים, כמו שאישה הופכת לצמח או שהיא במצב נפשי מאוד קשה ולא מסוגלת לתפקד. לעומת זאת, מקרה של אישה עקרה לא עומד בסטנדרטים האלה. האישה הראשונה, החוקית, שאני דיברתי איתה, היא אישה בריאה ומתפקדת, לא אישה במצב קיצוני נפשי או פיזי".