חוקרי להב 433 ולשכת ראש הממשלה תיאמו היום (ראשון) מועד לחקירתו של של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד לשחיתות. ההערות הן שהחקירה, הצפויה להיערך במעון הרשמי של ראש הממשלה, תתקיים מחר, אולם לא מן הנמנע שהיא תיערך עוד הערב. 



נתניהו אמור להיחקר בשתי פרשיות, שפרטיה של אחת לא ידועים והיא קשורה ככל הנראה לדמות בכירה המקורבת לראש הממשלה, ואשר סיפקה מידע רב לחוקרים במסגרת הבדיקה וכן לסוגיה הקשורה לכספים שקיבלו לכאורה בני הזוג נתניהו, והועברו לחשבונות הבנק של בני המשפחה או לחשבונות הבנק של גורמים אחרים וכספים אלו הועברו בדרכים אחרות למימוש של בני משפחת נתניהו כביכול.



הפרשה השנייה היא חשד לקבלת מתנות שלא כדין על ידי ראש הממשלה ובנו יאיר, בהיקפים לא מבוטלים וזאת בניגוד לתקשי"ר ולהוראות נציבות שירות המדינה. החוקרים מייחסים לנתניהו עבירות של קבלת טובות הנאה, מרמה והפרת אמונים, אולם לא נכללה בסעיף החשדות עבירת שוחד. עוד עולה כי בידי החוקרים נאספו במסגרת הבדיקה עדויות ומידע רב לרבות ראיות לכאורה המחזקות את החשדות כנגד ראש הממשלה מה שיוביל לחקירה קצרה יחסית לנוכח עוצמת החשדות והראיות שהתגבשו.



לפחות באחת מהפרשות מנסים החוקרים לגייס עד מדינה וזאת מאחר ובידיהם עדויות של מקורבים ראש הממשלה, ואחד מהם לפחות מקרוב ביותר למשפחה ובפרטים שמסר סייע רבות להתקדמות החקירה ולביסוס הראיות לכאורה.



על פי ההערכה, החקירה אמורה להימשך לא יותר משעתיים והיא תוקלט ותועבר ישירות לצוות בכיר בראשותו של ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב מני יצחקי, ראש יחידה להב 433, ניצב רוני ריטמן, נציגים ממשרד המשפטים, הפרקליטים המלווים את החקירה וגורמי אכיפה נוספים וזאת כדי לאפשר לחברי הצוות הנרחב לשמוע את תשובותיו והסבריו של ראש הממשלה לגבי כל שאלה. לא מן הנמנע שתוך כדי שידור ההקלטה יעבירו חברי הצוות הבכיר שאלות נוספות, שיידרשו במסגרת שמיעת גרסתו של נתניהו במהלך חקירתו.



מי שינהל את חקירת ראש הממשלה כפי שכבר פרסמנו הם צוות בכיר של חוקרים בראשות ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה תנ"צ כורש בר נור ושני חברי צוות החקירה הבכירים נצ"מ ערן קמין ויורם נאמן.



היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לחקור את נתניהו כבר בשבוע שעבר, אולם אישור זה הועבר תחת איפול מוחלט, כשגם במשטרה וגם במשרד המשפטים מוציאים הודעה לקונית לפיה כל עוד הבדיקה נמשכת הם אינם יכולים להתייחס לנושא כביכול ואין בכך משום אישור או הכחשה של הדברים. בלשכתו של היועמ"ש שוקדים כעת על ניסח הודעה משותפת עם המשטרה שבה יפורסם לראשונה המידע הרשמי לציבור אם כי בתמצות ובזהירות המירבית.