בית הדין לעבודה הכריע כי שביתת המורים תקוצר בשעתיים והלימודים יחלו בשעה 9:00 ולא ב-שעה 11:00. הדיונים החלו לאחר שאמש משרדי החינוך והאוצר הגישו בקשה לצו מניעה לשביתת האזהרה שקבעה הסתדרות המורים לפיה הלימודים יחלו הבוקר בשעה 11:00 על רקע אי תשלום שכר מלא לעובדי ההוראה. אל הבקשה הצטרפה גם הנהלת פורום ועדי ההורים היישוביים. דיון בנושא החל ב-7:00 בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בראשות השופטת אירית הרמל ובתום הדיונים בית הדין קיבל את טענות משרדי האוצר והחינוך והורה לבטל את השביתה. בהחלטת בית הדין נכתב כי "מבלי להכריע בשלב זה בטענות הצדדים, מצאנו כי באיזון בין הנזק שנגרם לציבור, אנו מורים לשובתים לשוב לעבודה בשעה 9:00".



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד התראיינה בתחנת הרדיו "גלי ישראל" ואמרה כי "למרות הסיכום עם קודמי בתפקיד שיפסיקו לקזז את שכרם של עובדי ההוראה מה-1.1.14, ממשיכים לקזז משכרם כשהמורים לא יודעים על מה וזה באופן חד צדדי ולא חוקי. משרד החינוך והאוצר הגישו את העתירה אתמול בלילה ואנחנו נכבד את החלטת בית הדין, נלמד את פסק הדין ונמשיך להיאבק על זכויות עובדי ההוראה".



עוד אמרה בן-דוד: "סוף סוף ציבור עובדי ההוראה מרגיש שהאיגוד המקצועי, הסתדרות המורים, נלחמת על הזכויות שלהם. עד עכשיו משרדי הממשלה נהגו שלא בכבוד. אנחנו ואני בראש, מחויבת לכלל ציבור עובדי ההוראה שיקבלו את מלוא שכרם. על התרעומת בקרב הציבור אמרה: "כשאנחנו לא עושים מעשה אומרים 'איזה איגוד אתם' אבל כשאנחנו קמים ועושים מעשה למען ציבור עובדי ההוראה באים אלינו בטענות ואומרים לנו שזו לא הדרך. אני מוכנה להידברות, אני בעד הידברות".



המזכ"לית הסבירה כי הארגון יפעל בעתיד באותו קו: "נמשיך לדאוג שציבור עובדי ההוראה יקבל את מלוא שכרו. נפעל בכל הדרכים שעומדות לרשותנו על מנת שהציבור היקר הזה שעושה עבודתו נאמנה לא יפגע. חד משמעית, זה תפקידנו, זה יעודנו וכך אנחנו נמשיך למלא את השליחות שלשם כך נבחרנו. השופטת התעלמה ממצוקתם של עובדי ההוראה שנפגעים מידי חודש בחודשו אבל יחד עם זאת אנחנו מדינת חוק ואנחנו מכבדים את החלטת השופטת".



מחאת המורים. "נמשיך להיאבק על זכויות עובדי ההוראה". צילום: עפר לבנת



"עמדת האוצר שללה אפשרות להגיע להסכמות"


תגובת הסתדרות המורים: "הסתדרות המורים מכבדת את החלטת בית הדין וקוראת לציבור המורים לשוב לעבודה בשעה 9:00. למרבה הצער בית הדין לא נתן דעתו בהחלטה למצבם הקשה של אלפי עובדי הוראה הנפגעים בשכרם בעקבות יישום לקוי וטעויות חוזרות ונשנות של רפורמת 'אופק חדש' באופן המותיר ציבור רב של מורים ללא שכר בסוף החודש. הסתדרות המורים הייתה נכונה להגיע לפשרה על פי המלצת בית הדין המאפשרת מתן מענה מיידי למורים בתשלום מקדמות מיידיות למורים שנפגעו בשכרם לרבות פיתרון בעיית הסדרי הנסיעה ואולם עמדתו הנוקשה של מנכ״ל משרד האוצר להשאיר בידיו את הסמכות להמשיך בקיזוז ובניכוי של שכר גם לאחר חודש הבדיקה, שללה כל אפשרות להגיע להסכמות".



אייל נמר, מיוזמי המחאה וממקימי ארגון "חדר מחנכים ומחנכות", שנולד מתוך מחאת עובדי ההוראה על ידי עובדי ההוראה, סיפר ל"מעריב" כי הוא לא רואה את סופו של המאבק: "המאבק שלנו הוא על הזלזול המתמשך. גם עכשיו בשכר של דצמבר יש טרטורים, תשובות של ראש קטן, של יהיה בסדר. זה שיש טעויות בתלושים זו לא הבעיה אלא זה שלכל אחד יש בעיה אחרת בשכר".