זמן קצר לאחר הרשעתו של אלאור אזריה בהריגת מחבל פצוע, נודע כי צוות ההגנה יקבל חיזוק משמעותי לקראת שלב הערעור. יועץ התקשורת של משפחת אזריה, העיתונאי שרון גל, הודיע על הצטרפותו של עורך הדין יורם שפטל, שמצדו, בטוח שבית המשפט טעה קשות כשהרשיע את אזריה. 



"אני רוצה להביע את שמחתי על כך שפנו אליי כדי להצטרף למלאכת הקודש של לימוד סנגוריה על הקורבן האומלל אלאור אזריה, הבן של כולנו", כך אמר הערב (רביעי) עו"ד  שפטל בראיון לדנה  בתכנית "לפני כולם" בערוץ 20.



עורך הדין שפטל אמר כי כבר החל לקרוא בעיון את הכרעת הדין, ולדבריו, בין חלק מדברי השופטים לבין המציאות אין כל קשר. הוא ציטט מדברי השופטים על עדותו של מפקד הפלוגה של אזריה, תום נעמן: "לאור התרשמותנו ממהימנות דבריו של המ"פ, מצאנו לתת לגרסתו משקל מלא. אנו קובעים כי במהלך אותה שיחה לא העלה הנאשם את החשש מפני הסכין או מפני המטען כסיבה לירי, אלא נימק את הירי כתשובה לצעדיו של המחבל ולפיכך יש לייחס להם משקל רב". 



לטענת שפטל, רס"ן נעמן אמר בדיוק את ההפך בהודאה הראשונה שלו במצ"ח. "ההפללה העצמית של הנאשם באשר לסיבה בגינה ביצע הירי מנותקת לחלוטין מהעובדות שהוצגו לבית המשפט, שמעוות את העובדות בצורה הכי מעוותת שבית משפט יכול".