שווה להתעכב עוד רגע על שביתת מורי היסודיים הקצרצרה שלשום, למרות הכעס המובן שלכם, הורים יקרים. סכסוך העבודה היה חוקי. הסכסוך הוכרז לפני חודש על ידי המזכ"ל המתפטר, וסרמן. כולנו הורים, כולנו הולכים לעבודה, ולא נעים לאף אחד מאיתנו ללכת לישון בחוסר וודאות, כי מה אנחנו אשמים בגלל "גחמות" של רגע?

אז זהו שלא. זו לא גחמה, כי לאנשים שיוצאים לעבוד, מגיע לקבל שכר. לאנשים שיוצאים לעבוד יש משפחות, וגם אם הם מורים או מורות, הם "ייתקעו" עם הילדים שלהם בבית, כי הסתדרות המורים השביתה אותם בלא הכנה מוקדמת.

לפי ההתחייבות מטעם הסכם העבודה, זכותם של אנשים עובדים לדעת מהו הסכום שמחכה להם בבנק בתחילת כל חודש. ואתם מכירים את זה, הורים עובדים - המינוסים בבנק, התשלומים לחוגים, המשכנתאות, כרטיסי האשראי, הטלפון שאתם מקבלים מהבנק. 

אז בניגוד להסכמי העבודה שלנו, המורים והמורות לא יודעים איך ייראה תלוש המשכורת שלהם בתחילת החודש. מאות מורים ומורות לא קיבלו שכר עבור גמולים שונים ושנות ותק, וגם על נסיעות עוד מספטמבר, בגלל שמערכת התשלומים במשרד החינוך מיושנת ומסורבלת.

אז נכון שכעסתם, אבל בפעם הבאה כשתסתכלו למורים של הילדים שלכם בעיניים, זכרו שגם להם יש ילדים ומשכנתאות, כרטיסי אשראי ומינוסים בבנק.

ואם שר החינוך היה גם מקיים הבטחות במקום להתנצל, כל ה"טירוף" הזה היה נחסך מכולנו, והכי חשוב, היה נחסך מהמורים והמורות שמגיע להם לקבל שכר הוגן. בזמן.


"איפה הכסף" עם ענת דוידוב, כל יום בשעה 16:00, ב-"103FM".