המנהל האזרחי, האמון על אכיפת החוק ביו"ש, לא מוכן להרוס ארבעה כבישים לא חוקיים בסמוך לירושלים משום שהתלונה עליהם לא כללה תצלום אוויר.


מקטע כביש בן שלושה קילומטר בלבד, בין מחסום מזמוריה להר חומה, יוצאים חמישה כבישים לא חוקיים שנסללו על ידי פלסטינים. רכבים שנכנסים ויוצאים מהכבישים הפיראטיים מסכנים את הנוסעים בכביש הראשי, וגורמים לתאונות כמעט מדי יום. פניות חוזרות ונשנות של אזרחים מיישובי מזרח גוש עציון למינהל האזרחי האמון על אכיפת החוק בשטח זה נענו בלא כלום.



כשהרהיבו עוז הפלסטינים וסללו כביש חדש במרחק של 300 מטר מהמחסום בסוכות, חסמו שוטרי מג"ב את הכביש בסלעים גדולים, אך הם פונו מהמקום כעבור שעות ספורות והכביש חזר לתפקד. כשפנה "מעריב־השבוע" בפעם הרביעית למינהל בשאלה מדוע לא נאכף החוק במקטע כביש זה, התברר כי צו ההריסה לכביש הוצא רק לאחרונה ושאין הם מכירים את ארבעת הכבישים הנוספים. ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ועדת משנה לענייני יו"ש של חו"ב, פנה בעניין לשר הביטחון, הביא את הדבר לידיעתו וביקש ממנו לפעול בהקדם בנושא.



מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "המנהל האזרחי הוציא צו הפסקת עבודה נגד הציר שנפרץ בסמוך למזמוריה והוא ייהרס עם סיום הליכי הפיקוח. מבדיקה שנעשתה בשטח שאר הכבישים המדוברים נמצאים בתחום מוניציפלי ירושלים ועל כן עיריית ירושלים אחראית על האכיפה במקום. בחודש האחרון בוצעו הריסות של שלושה מבנים בלתי חוקיים בסמוך לציר המדובר וככל שיסתיימו כלל ההליכים נבצע הריסה גם של הכביש.