הגל החורפי שהחל ביום ראשון בלילה, הורגש היום (שני) בעיקר בצפון הארץ. בחרמון, בצפון רמת הגולן ובפסגות ההרים בגליל העליון ירד שלג והצבע הלבן של השלגים שהצטברו על הקרקע בלט למרחקים. לאתר החרמון נוספו במהלך הלילה והיום כחצי מטר של שלג. פתיתי השלג ירדו גם במג'דל שאמס, נווה אטי"ב והגיעו עד לאזור קיבוץ מרום הגולן. חוויה מיוחדת היתה גם בגליל העליון, כאשר גם באתר צוק מנרה ירד שלג. מפלסות פעלו במהלך שעות הבוקר המוקדמות לפינוי השלגים והכשרת הכבישים לנסיעת כלי רכב.



באתר החרמון הגיבו בסיפוק על הכמויות הנאות של השלגים, שירדו בהר - 40 ס"מ שיאפשרו למבקרים ליהנות מהשלג עוד שבועות ארוכים. עם זאת האתר יהיה סגור מחר למבקרים עקב תנאי מזג האוויר. הלימודים מחר בצפון הגולן יתקיימו כרגיל, למרות מזג האוויר. סיירי מועצה אזורית גולן יקיימו לפנות בוקר בדיקה של צירי התנועה ובמידה ויהיו שינויים בשעת ההסעה הודעה תועבר להורים.



במקביל, ירדו כמויות נאות של גשמים בעיקר בגליל המערבי – כ-22 מ"מ ובמטולה – כ-18 מ"מ. בחיפה ירדו כ-16 מ"מ של משקעים, אבל בכנרת ירדו רק 2 מ"מ, כחלק מהמגמה מאז תחילת הגשמים בחודשים דצמבר, כאשר הם מתרכזים בעיקר באזור קו החוף.



באזור המרכז מזג האוויר החורפי הורגש בטמפרטורות נמוכות מהממוצע, במשבי רוחות שהגיעו ל-60-50 קמ"ש ובגלים בגובה של כארבעה מטרים. הרוחות החזקות יצרו מראה מרהיב בחופי תל אביב של חובבי עפיפונים וגלשנים.



בשירות המטאורולוגי בבית דגן ציינו שהחל מהלילה המערכת החורפית תיחלש בהדרגה. מחר צפוי מזג אוויר מעונן חלקית, עם עלייה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה קר מהרגיל. מזג האוויר הנאה יימשך לפחות עד יום שישי, עם עלייה הדרגתית ומתונה בטמפרטורות.



באירופה עדיין מושלג


בעוד שבישראל נהנים מהשלג, באירופה גל הקור שלא נראה כמותו בשנים האחרונות, ממשיך לגרום לשיבושים קשים במקומות רבים. חברת טורקיש איירליינס הודיעה שבשל השלג הכבד נסגר שוב נמל התעופה אתאטורק באיסטנבול ושלוש טיסות שהיו אמורות להמריא מחר לנתב"ג מבוטלות. החברה הטורקית גם ביטלה טיסה נוספת שאמורה היתה להמריא מנמל התעופה סביחה באיסטנבול.