מחאה על האלימות הגואה: בית הספר היסודי "במעלה" ביהוד יושבת מחר למשך שעה, זאת בעקבות תקיפה חמורה של מנהלת ומורה בבית הספר. לפי הודעת הסתדרות המורים בנושא הבוקר (רביעי), הלימודים יושבתו למשך שעה אחת, ויחלו בשעה השנייה. עוד נמסר כי עובדי ההוראה יגיעו בשעה הראשונה ויפגשו עם יושבת ראש הסניף דורית חגי לאסיפת מחאה בגין האלימות.



על המקרה החמור שבגללו החליטו על המהלך סיפרה חגי בשיחה עם "מעריב-אונליין": "גבר ואישה נכנסו שלשום לבית הספר למרות שאסור להיכנס. הם נכנסו לחדר המנהלת שם ישבה המורה והתקיפו את שתיהן ואיימו שיעשו להן שיימינג ברשתות החברתיות. הוגשו תלונות למשטרה ועכשיו כולם מפוחדים מהקלות הבלתי נסבלת של האלימות".
חגי הוסיפה כי מתוקף תפקידה היא שומעת על מקרי אלימות רבים: "הורים שמאיימים, שמטלפנים בשעות לא סבירות למורה ודורשים לדבר איתה למרות שהיא לא פנויה ומדברים בשפה לא מכובדת. הורים שמנסים להחליט עבור המנהלת איזה מורה ילמד באיזו כיתה ומאיימים אם לא תעשה זאת. אנחנו חיים במערכת חינוך שדי משקפת את החברה הישראלית ביום יום".


תלמידים בכיתה. אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, התייחסה למקרה ואמרה כי "האלימות נמצאת במוסדות החינוך על בסיס יומי וזה הרבה מעבר לקו האדום שמדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה. הסתדרות המורים תשבית בכל פעם שעובד הוראה יהיה חשוף להתנהגות אלימה כלפיו". 



מוקדם יותר השבוע השבוע פורסם כי תלמידי כיתה ח' בבית ספר בבקעת אונו פתחו קבוצת ווטסאפ ששמה "לדקור את המנהלת", בה הועלו תכנים בגנות המנהלת ואיחולים למותה. גם במקרה זה הוגשה תלונה במשטרה ובסופה שמונת התלמידים המעורבים התנצלו על הדברים.



לאחר המקרה, מורים רבים סיפרו ל"מעריב-אונליין" כי הם חווים אלימות יומיומית מצד התלמידים ומצד הוריהם. ר', מורה מזה חמש שנים, סיפרה כי התקנון בבית ספר בו עבד אסר על תלמידים להסתובב עם הפלאפונים ולכן החרימה לאחד התלמידים את המכשיר הנייד והוא בתגובה, "דחף אותי ואמר לי שאביא לו את הפלאפון. במצב כזה, כמורה בשנה ראשונה לא ידעתי איך להגיב. הייתי אובדת עצות, כל התלמידים הסתכלו והרמתי את היד למעלה והוא דחף אותי, היו לי סימנים כחולים. החזרתי לו את הפלאפון כי הוא דחף אותי ולא יכולתי להגן על עצמי. התלמיד הושעה הביתה באותו הרגע וחזר אחרי יומיים".