שר הפנים אריה דרעי (ש"ס), שמקדם את התוכנית לאיחוד בין תל אביב לבת ים, בודק אפשרות לאיחוד ערים נוספות, בהן רמלה ולוד ואף בוחן אותה לעומק לנוכח פרישתו הצפויה בקרוב של ראש העיר רמלה יואל לביא, שהחליט לסיים את תפקידו בתום 24 שנות כהונה. עוד נודע כי גם נבדקה אפשרות להפציר בלביא שידחה את התפטרותו, כדי לאפשר לקדם את מהלך האיחוד וליצור את העיר רמלוד.



אם לביא יתפטר בקרוב, יתקיימו תוך 60 יום בחירות מיוחדות לראשות העיר. אולם, אם הוא ידחה את התפטרותו לפחות עד נובמבר, כשנה לפני הבחירות שאמורות להתקיים בכל הרשויות המקומיות בארץ (בנובמבר 2018) – ההערכות הן שבניגוד לראש עירייה חדש שייבחר, לביא לא יערים קשיים על מהלך של איחוד.



יועץ התקשורת של שר הפנים, ברק סרי, ציין בעקבות פניית "מעריב", כי לדרעי יש תוכניות, כפי שכבר הודיע עליהן בעבר, לאיחוד רשויות בכל מיני מקומות בארץ, בהן גם רמלה ולוד ובקריות. "פרט לקידום האיחוד בין תל אביב לבת ים, התוכניות האחרות הן עדיין בגדר דיבורים", הוסיף סרי. "בעבר כבר עלו פעם אחר פעם תוכניות לאיחוד בין רשויות, דבר שיביא לחיסכון משמעותי במשאבים. אולם, בשל לחצים פוליטיים, הן לא יצאו אל הפועל. הרי כל איחוד גורם לצמצום בתפקידים רבים".



סרי הוסיף שבניגוד לשרי פנים קודמים ממפלגות גדולות, שהיו נתונים ללחצים פוליטיים, השיקולים של דרעי הם ענייניים.



בעיריית לוד כבר הודיעו שיתנגדו בתוקף לאיחוד עם רמלה. "ועדות ממשלתיות מקצועיות בחנו בעבר את הנושא וגיבשו מסקנות, לפיהן איחוד יוביל להחלשה כלכלית וחברתית בשנתי הערים, יקבע את בעיות היסוד ואף יעמיק אותן", אמר ראש העיר עו"ד יאיר רביבו.



גורם בכיר בעיריית רמלה העריך שמהלך של איחוד לא יתקל בהתנגדות תקיפה, אם אכן יקודם בתקופה הקרובה. עם זאת, בעירייה הבהירו שבעבר העירייה התנגדה לאיחוד הערים מטעמים רבים ומגוונים.