מאות התאספו הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב למחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו עקב פרשיות השחיתות האחרונות בהן נחקרת מעורבותו: "פרשת 2000" הכוללת מו"מ בינו לבין מו"ל ידיעות, ארנון מוזס, שלכאורה הבטיח לו סיקור אוהד בין היתר תמורת פגיעה ב"ישראל היום", ופרשת המתנות, הנוגעת ליחסים בינו לבין המיליארדר ארנון מילצ'ן.



המפגינים, חמושים בשלטים עם הכיתובים 'יאללה הביתה' ו'לא נסבול שחיתות', התאספו בתחילה במתחם שרונה וממנו צעדו לכיכר רבין. עוד הניפו דגלי ארץ ישראל ואת דגלי המפלגות מרצ והמחנה הציוני. בין המפגינים ניתן היה למצוא את יו"ר זהבה גלאון, ח"כ אילן גילאון (מרצ), ח"כ סתיו ספיר ואת השר לשעבר אבי גבאי.



אחד המפגינים סיפר ל"מעריב": "אני פה כי נמאס מהשחיתות של ביבי. נמאס מהפגיעה במעמד הביניים ובחילונים ובכל מי שלא קשור למפלגה מגזרית שסוחטת. זה קשור לשחיתות של השרידות השלטונית שלו. כולם יכולים לסחוט אותו וכולם מקבלים על חשבון על חשבון הרוב הדומם.  לנו החילונים אין מפלגה מגזרית. אנחנו נושאים את רוב הנטל, עובדים ועושים צבא. לא מעוניינים בהתנחלויות ובליצור מלחמה על כל דבר. לקטגוריה שלנו אין ייצוג ואנחנו רוב". גם אשת התקשורת אבירמה גולן אמרה: "כבר לא יודעים מי ההון ולמי היום שייכת המדינה הזו". 



אילן גילאון בהפגנה נגד נתניהו. צילום: אבשלום ששוני



סתיו שפיר, עמיר פרץ ותמר זנדברג בהפגנה. צילום: אבשלום ששוני



גלאון: "שיטות הפעולה שנחשפו מאפיינות מאפיה"


ח"כ זהבה גלאון, שיקפה את התחושות הקשות בנאומה: "הממשלה הנוכחית אכן הורסת כל חלקה טובה במדינה. ביבי צריך ללכת הביתה עד שהחקירה בעניינו תסתיים, ומו"ל 'ידיעות אחרונות' צריך להשעות את עצמו. שיטות הפעולה שנחשפו כאן מאפיינות מאפיה, וחייבות להתברר ולהיחקר. ראש הממשלה מתנהג כמו אל קפונה – ומכתים איתו ממשלה שלמה".



גלאון הוסיפה: "רואים מה קורה בצמרת, אתם מבינים שהכל רקוב, ואתם יודעים שהגיע הזמן של נתניהו ללכת הביתה. מגיעה לעם מנהיגות שפועלת למען הדמוקרטיה, למען שלום ולמען האזרחים. די, עד כאן – לא ניתן לממשלה להרוס את המדינה". אבי גבאי הביע מסר דומה: "באתי לומר שעל עשירית ממה שביבי מודה שהוא עשה התפטרו ראשי ממשלה ופוליטיקאים". 



אראל מרגלית נאם גם הוא בצעדת המחאה הערב: ״אני אומר היום ליועץ המשפטי לממשלה ולגורמי האכיפה באופן ברור: אם לא יוגשו כאן כתבי אישום על שתי פרשות השוחד, תהיה כאן התקוממות אזרחית. העם לא מטומטם. אולי אפשר לקנות פה אנשים בכסף ובחוקים, אבל את העם אי אפשר לקנות. ואם זה לא יקרה בעזרת רשויות החוק, זה יקרה מהרחוב. ראו הוזהרתם״.