שר החקלאות אורי אריאל נאלץ לחמוק היום (ראשון) דרך הכניסה האחורית של מתנ"ס בעיר רהט, כדי להימנע ממפגש עם מפגינים מאל-עראקיב שקיבלו את פניו. השר אריאל הביע צער על כך שהממשלה דחתה את אישור התקציב לקידום ענייני הבדואים בנגב על סך 3 מיליארד שקלים, והדגיש כי הוא הגיע לעיר הבדואית למרות שהמליצו לו לא לעשות כן.



ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאווי, אמר לשר בתגובה, כי לא יהיה מוכן לקבל התניות של קבלת תושבים מחוץ ליישובים, או הריסות בתים.



 "המיעוט לא יקבע את הכללים" 



ל"מעריב אונליין" נודע כי התקציב הראשוני שהוגש למשרד האוצר במטרה להעביר את העניין לטיפולו, עומד על סך 8 מיליארד שקלים. "אני יודע שסכום זה שמגיע למגזר בזכות ולא בחסד, לא יספיק למלא את הפער העמוק בן עשרות השנים", הודה השר אריאל, אולם הדגיש כי "אין מצב שלא תהיה משילות. לא תהיה בנייה בלתי חוקית. יש חוק ויש סדר. הייתה טענה בעבר שאין מגרשים, וזה נגמר. מי שרוצה לבנות, יש לו מקום".



שר החקלאות אורי אריאל. צילום: פלאש 90
שר החקלאות אורי אריאל. צילום: פלאש 90



עוד הוסיף אריאל: "אנחנו עוסקים בעניין הבעלות. בסוף יישארו להערכתנו 15-10% של תביעות בעלות. נטפל גם בבעלי התביעות, אך המיעוט לא יקבע את הכללים. אין שום התניות, כי אלה זכויות שמגיעות לבדואים. אנחנו נותנים סבסוד עמוק מאוד למגרשים בשיעור של 50%. אין תוכניות כאלה במדינת ישראל".



מלשכת השר אריאל נמסר, כי "הממשלה לא השלימה היום את הדיון בתוכנית החומש החדשה למגזר הבדואי בהיקף 3 מליארד שקלים. הדיון יושלם והתוכנית תאושר בממשלה בעוד שבועיים. השר אורי אריאל הממונה על התוכנית יבקש תוספת תקציבית לטובת חיזוק מערך הבריאות במגזר הבדואי ותגבור תקציב המשילות והאכיפה, על מנת להבטיח את יעילות התוכנית".