500 כיתות י' ברחבי הארץ ילמדו פרק על אופניים חשמליים, במסגרת תוכנית החינוך התעבורתי. אותן כיתות אף יוכלו לקיים את מבחני התיאוריה בבית הספר, ולא במבחן חיצוני כפי שנהוג כיום.  התלמידים יעסקו בנושא הבטיחות בדרכים מנקודת מבטו של הנהג, תוך הדגשת החשיבות של הבנת המרחב התעבורתי כולו, בד בבד עם הדגשת תקנות מיוחדות לכלי רכב בכלל ולאופניים חשמליים בפרט.



הנושא יועבר בצורת דיון, והתלמידים יצפו בסרטונים וילמדו על כללי הבטיחות, על תרחישי תעבורה ועל הסכנות הטמונות בשימוש באופניים חשמליים. הם ילמדו על חוקי התעבורה, התקנות, התמרורים, ועל מצבי נהיגה מסכנים כגון שתיית אלכוהול, לחץ חברתי, עייפות, תקשורת בין משתמשי הדרך ועוד.


כיום נלמדת תוכנית החינוך התעבורתי בכ־3,000 כיתות. השנה החליט משרד החינוך, בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, עם אגף הרישוי ועם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקיים פיילוט, כאמור.



במשרד החינוך לא מתעלמים מהתופעה



ב־500 כיתות מתוך ה־3000, יוכלו כעת התלמידים להיבחן במבחן העיוני בבית הספר עצמו, ואף לקבל פטור ממבחן התיאוריה אם יעברו את המבחן בהצלחה. אם המיזם החלוץ יצליח, הבחינה הבית־ספרית תתאפשר לכל תלמידי כיתות י' בכל בתי הספר כבר בשנת הלימודים הבאה.



מקס אבירם, מנהל אגף זה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח במשרד החינוך, הדגיש: "משרד החינוך רואה חשיבות רבה בטיפול ב'מעטפת הבטיחות'. נושא האופניים החשמליים הולך וצובר תאוצה, וממילא על משרד החינוך לתת את הדגשים לתלמידים כדי שיוכלו לנקוט זהירות משנה כדי להימנע מפגיעות ומתאונות שונות, לנהוג בבטחה ולהיות ערוכים לתרחישי תעבורה שונים ומגוונים". לדבריו, "המשרד מחנך לאזרחות טובה ולציות לחוק, ואינו מתעלם מהעובדה שתלמידים מגיעים באופניים חשמליים לבית הספר - ולכן רואה חשיבות גדולה להעלות את המודעות בהתאם למציאות התעבורתית המשתנה".