הודעה על כך שהוטמנו מטענים במוסדות חינוך ברחבי הארץ, גרמה היום (שני) לפאניקה ולפינוי מספר בתי ספר באזור המרכז. אישה, שעדיין מנסים לברר את זהותה, התקשרה למוקדי 100 והודיעה על הטמנת מטענים לכאורה במוסדות שונים. בתי הספר מיד פונו ובמשטרה שלחו חבלנים לסרוק את השטח אך לא נמצא דבר.



האישה התקשרה בין היתר לבית ספר האנתרופוסופי "בית חינוך אביב" בתל אביב וכן לבית ספר "איתמר בן אב"י" בעיר, שם כאמור פונו התלמידים אך בהמשך שבו ללימודים. גם ברמת השרון נמסרה הודעה דומה בבית הספר "הדר" בעיר והופעל נוהל חירום.



הגורמים באגף הביטחון ובמשטרה עודכנו והוחלט על פינוי התלמידים וצוות בית הספר באופן זמני, בסיוע של ראש העיר אבי גרובר, מנהל אגף הביטחון, מנהל אגף החינוך, אנשי משטרה ופיקוח עירוני, שהגיעו למקום מיד עם היוודע המקרה.



דובר עיריית רמת השרון גונן אליאסי מסר כי "צוות בית הספר פינה את התלמידים ברוגע תוך שמירה על בטיחותם והתבצעה סריקה יסודית באזור והתלמידים שבו ללימודים סדירים לאחר הנחיית מפקד מחוז תל אביב. האירוע אפשר בין היתר תרגול של הילדים ונוהל פינוי בעת חירום". עוד נמסר מהעירייה: "אנו שבים ומדגישים שנעשתה סריקה ובדיקה יסודית במתחם בית הספר והאזור ומדובר כאמור בהודעת שווא בלבד".