בימים האחרונים אזרחי ישראל מרותקים למסך הטלוויזיה, שם מפרסם מדי ערב כתב ערוץ 2 גיא פלג עוד ועוד קטעים מתמלילי השיחות שניהלו לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון נוני מוזס. ראש הממשלה נתניהו טען אמש בפוסט בפייסבוק שהפרסומים השונים אודות החקירות שלו הם מגמתיים ומטרתם להפיל את שלטונו. פלג התייחס היום (שני) לפרסומים ואמר בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב-"103FM" כי הפוסט של ראש הממשלה הוא "ספין בסדרה של ספינים" שיוצאים מכיוונו מתחילת הפרשה". לדבריו של פלג, "בהתחלה היה ספין שנוני מוזס ניסה לסחוט אותו, ואין גרם של אמת בטענה הזאת. זו שיחה בין שני אנשי עסקים".


"אי אפשר באמת לנהל את הוויכוח הזה עם ראש הממשלה", אמר פלג, "לא פרסמנו, כי אין לנו את התמונה כולה. מצד שני, ראש הממשלה אומר שלגוף העניין הוא לא יכול להתייחס כי יש חקירת משטרה, אבל כבר הוא אומר שזו מניפולציה מגמתית עם מטרה זרה להפיל אותו. אני מקווה שהדברים יתפרסמו בטווח הנראה לעין והציבור כולו יוכל לשפוט". הוא ביקש להדגיש כי "מה שאנחנו פרסמנו, ומפרסמים מדי ערב, הם דברים אותנטיים לחלוטין, נאמנים לגמרי לתמלילים שנאמרו בשיחה בין השניים וגם לרוח הדברים".



"את ההיבט הפלילי יבחן היועמ"ש"

פלג הסביר כי הם לא יכולים לשדר הכל: "העריכה היא חלק ממלאכת העיתונאי ואנו משדרים את עיקרי הדברים לפי שיקול דעתנו העיתונאי המקצועי, ללא מניעים זרים", טען, "אין לנו דבר וחצי דבר נגד ראש הממשלה. אין לי עניין שיוגש נגדו כתב אישום ושממשלתו תיפול. יש לי עניין להביא כמה שיותר חומר מכל סוג שהוא". הוא ציין כי "המסקנה מהדברים היא, שמה שחשבנו על המצג של המלחמה ארוכת השנים בין ראש הממשלה למו"ל 'ידיעות אחרונות', מלחמה עקובה מדם עם שנאה וטינה עצומות, היום אנחנו יודעים בוודאות שהיה כאן עוד מסלול, שכנראה היה מאוד אפקטיבי ערב בחירות 2009, גם שם היה ביניהם איזשהו סידור, איזושהי הבנה", אמר פלג.

"שנית, אנחנו יודעים בוודאות שראש הממשלה, שהוא שר התקשורת, מחפש משקיעים שיקנו את 'ידיעות אחרונות'. לשפרינגר הוא אמר שחשוב שיקנו את העיתון. כלומר הוא משקיע זמן רב בלגרום למקורביו להשתלט על אחד מכלי התקשורת החשובים במדינה".

"את המבחן הפלילי צריך לבחון היועץ המשפטי לממשלה ואולי ביום מן הימים גם בית המשפט", הוסיף העיתונאי, "שיחות של תן וקח, בין עיתונאים וראשי מערכות לבין ספקי מידע, דוגמת ראש הממשלה, אלה דברים שקורים כל יום. אבל יש קו אדום וברור - מה שיש כאן זה לא התן וקח הרגיל, אלא ראש ממשלה שלכאורה סוחר בכוח הפוליטי שלו בפרלמנט. לחוקק חוק, לקדם חוק, לעצור חוק, להוציא מועדה בכנסת, להקים ועדה חדשה, ואני מצטט את ראש הממשלה עצמו. ומצד שני מוציא לאור של עיתון, שלא מבקש מראש הממשלה לתת לכתבים שלו סיפורים ומידע. הוא רוצה לחקוק חוקים שיגרמו למתחרה שלו להפריע לו פחות".

"נתניהו לא יכול להשתמש בכוחו הפוליטי למען עסקיו של מוזס"

פלג הסביר כי להבנתו "יש כאן הפרת אמונים, ואולי גם קשירת קשר לביצוע פשע. ראש הממשלה ושר התקשורת לא יכול להשתמש בכוחו הפוליטי למען עסקיו של מוזס. והוא לא אמור להשתמש בכוחו הפוליטי כדי להשתלט על כלי התקשורת החשוב במדינה. אבל זו לא שאלה פשוטה". הוא סיכם ואמר כי"המשטרה ופרקליטות מחוז ירושלים חושבות שיש כאן עבירות פליליות, היועמ"ש מנדלבליט מסתייג".

הפארודיות שעושים עליך - מצחיקות אותך?
פלג: "האמת שלא כל כך. אני לא נעלב, חלילה, ואני ער לתרומה של זה לקריירה, ככה לפחות אמרו לי. אולי אין לי מספיק הומור עצמי. אני מעריך את הכישרון של זרחוביץ'. כשראיתי את הקטע אתמול זה נראה לי דומה לעצמי. בעונה של 'ארץ נהדרת' גם לא ראיתי כל כך קווי דמיון פיזיים, אבל מאוד השתפרו שם בעניין האיפור. אבל לא צחקתי, אני לא כל כך במצב רוח צחקני בימים האחרונים".

פלג התייחס לנושא הרייטינג, ואמר: "אני לא מיתמם. אנחנו רוצים עוד ועוד צופים ומעוניינים להשפיע על הרגלי הצריכה שלהם. אנחנו אוספים צופים. ככל שיש עליה ברייטינג לא שיתפו אותי בה. לא התמכרתי לרייטינג. אני עוקב אחרי הרייטינג של 'אולפן שישי' ומה שהדובר שלנו מפיץ. אם יש נתון חריג אני שומע עליו, אבל אין לי מושג כמה הביאה המהדורה של יום ראשון, למשל".