מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, נחקר כעת (שלישי) בפעם השלישית השבוע במשרדי "פרשה 2000", בה חשודים הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן שיכול להוות שוחד בנוגע לסיקור חיובי יותר של ראש הממשלה בעיתונו של מוזס, וזאת בתמורה לכך שנתניהו יפעל לצמצם את כוחו של העיתון המתחרה לידיעות, ישראל היום. בנוסף לכך, עיתון הארץ מדווח כי בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו צפוי להיחקר היום בנוגע ל"פרשה 1000", בה חשודה משפחת נתניהו בקבלת מתנות ממיליארדרים באופן לא חוקי. בנוסף לכך, גם הבעלים של עיתון ישראל היום, המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, צפוי גם הוא להיחקר בפרשה.



חקירתו של מוזס מתרחשת לאחר שגם אתמול הגיע למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 במשטרה כדי להשיב לחוקרים על השאלות בעניין הקלטות שנתפסו ברשותו של ארי הרו, ראש מטה הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, וחקירות אלה מצטרפות לשמונה שעות חקירה שעבר מוזס במהלך יום ראשון.



יאיר נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



חשד להגשת תזכיר כוזב



כזכור, בעקבות השיחות בין מוזס לראש הממשלה בנימין נתניהו - שמהן עולה לכאורה שהשניים דנו בסיקור אוהד לנתניהו ב"ידיעות אחרונות" בתמורה לצמצום העיתון "ישראל היום" - נאספו במשטרה ראיות לכאורה נגד מוזס על מעורבותו בחשד להצעת שוחד ובבקשה לקבלת טובות הנאה. אתמול הוא נחקר באזהרה במשך שעתיים וחצי ובסיומן עזב את משרדי יאח”ה.



במקביל הגיע למקום גם עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון ומסר במשך כשלוש שעות עדות בפרשה. יצוין שירון אינו חשוד ואינו נחקר בפרשה. בתום חקירת מוזס וגביית העדות מירון עדכנו ראש יאח”ה תנ”צ כורש בר נור וראש אח”מ ניצב מני יצחקי את היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט.



בהקשר זה המשיך אמש גיא פלג לפרסם בחדשות ערוץ 2 תמלילים של השיחות בין מוזס לנתניהו, כשהפעם השניים ירדו לפרטים בניסיון לצמצם את כוחו של "ישראל היום".



בתוך כך, ל"מעריב־השבוע" נודע כי הדרג המקצועי בפרקליטות בוחן בימים אלה את האפשרות לזמן לחקירה את מנכ"ל משרד התקשורת פילבר. על שולחנו של מנדלבליט הונחה תלונה של התנועה לאיכות השלטון על התנהלותו של פילבר, שהגיש ערב הבחירות האחרונות תצהיר לוועדת הבחירות המרכזית, ולפיו "לראש הממשלה אין ולא היה כל קשר של שליטה עם 'ישראל היום'".



בעקבות התלונות, הדרג המקצועי בפרקליטות בוחן את האפשרות כי נפל פגם בהגשת התצהיר. כמו כן, ייתכן שעדותו של פילבר תשפוך אור נוסף על התנהלות ראש הממשלה. פילבר עצמו אמר אתמול ל"מעריב־השבוע" כי "לא זומנתי לחקירה, ואני לא מאמין שאזומן".