"ללא ייעול התחבורה הציבורית, בשנת 2030 נעמוד עוד שעה בפקקים"

מנכ"ל ארגון "15 דקות" אמר לגבי גזית ב-103FM: "במשרד התחבורה יש נתק בין מי שיוצר את נתיבי התחבורה הציבורית לבין מי שאמור לאשר אוטובוסים נוספים"

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
פקק תנועה
פקק תנועה | צילום: אלוני מור
2
גלריה

יעקב אמר לגזית: "לפי התחזיות, אם לא יערכו שינויים בתחבורה הציבורית, בשנת 2030 נעמוד עוד שעה בפקקים. הצעדים שאפשר לעשות כבר בשנים הקרובות הם פשוטים וידועים ונעשים כבר בכל העולם. בראש ובראשונה, נתיבים מיוחדים ומהירים לתחבורה הציבורית שעוקפת את הפקקים בכבישים בין עירוניים ועירוניים. זה יגרום לרבים לעבור לתחבורה הציבורית. בגוש דן, למשל, יש עשרה צירים מרכזיים שדרוש בהם נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית. אנחנו מדברים על נתיבי איילון, כביש 4, כביש 5 וכביש 2 לכיוון צפון. בשנים האחרונות הכבישים האלה הורחבו ושודרגו ובעיית הפקקים רק הולכת ומחמירה".

יעקב סיכם: "הפתרון של נתיבי תחבורה ציבורית יהיה אפקטיבי רק אם יוסיפו שירותי תחבורה ציבורית מהירים וישירים. ב-240 יישובים בישראל חסר שירות תחבורה ציבורית מינימלי מבחינת התדירות. זה אומר שאין מספיק אוטובוסים כיום ויש צורך בעוד כ-1,800 אוטובוסים, שזה מספר מאוד משמעותי. לצערנו, במשרד התחבורה יש נתק בין מי שיוצר את נתיבי התחבורה הציבורית לבין מי שאמור לאשר את האוטובוסים. למשל, בנתיב התחבורה הציבורית בנתיבי איילון מכיוון דרום עד לתל אביב לא נוסעים מספיק אוטובוסים מהירים וישירים, אז מה הטעם לקחת נתיב אם אין אוטובוסים. לא מדובר בפרויקטים שנמשכים שנים, אפשר לבצע אותם בשנה-שנתיים".

נתיב תחבורה ציבורית בעקבות הרכבת הקלה. צילום: אבשלום ששוני
נתיב תחבורה ציבורית בעקבות הרכבת הקלה. צילום: אבשלום ששוני | נתיב תחבורה ציבורית בעקבות הרכבת הקלה. צילום: אבשלום ששוני
תגיות:
תחבורה ציבורית
/
פקקי תנועה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף