בעקבות התקרית החמורה בשבוע שעבר, של זיהום הים על ידי צינור של חברת החשמל, פתח המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית והשבית לאלתר את הצינור, שממנו דלפו עשרות מטרים של שמן. בעקבות הדליפה התפרש הזיהום על פני חופים מצפון אשקלון ועד געש. צוותי חברת החשמל יחד עם הרשויות המקומיות הרלוונטיות ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה סיימו רק אתמול (שלישי), כעבור כמעט שבוע, לנקות את החופים מזפת.



בעמותת צלול להגנת הסביבה תוקפים את העובדה שחברת החשמל הפעילה לחץ על המשרד להגנת הסביבה לאפשר לה לשוב ולהזרים דלק בצינור שגרם לדליפה בשבוע שעבר: "חברת החשמל התעכבה במשך שנים בהחלפת הציוד והצנרת המיושנים המשמשים להזרמת דלקים מהנמלים לתחנות הכוח. הדליפה האחרונה יכולה היתה להימנע אם הצינור הפגוע היה נבדק בקיץ, לפני החורף הנוכחי הסוער. על חברת החשמל להחליף את כל הציוד המיושן ולטפל בכל התקלות המסכנות את הים".



מחברת החשמל נמסר בתגובה: "החברה נקטה שורה של פעולות מיידיות ומקדמיות על מנת למנוע ולמזער את הזיהום. צוותים מיוחדים פעלו בתיאום ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה לאיתור מקור הדליפה, לאיטום וריקון הצנרת, וכן ננקטו פעולות שאיבה נרחבות. יש לציין כי הצינור נבדק ונמצא תקין באוקטובר 2015, כשהתקינה מחייבת בדיקה אחת לחמש שנים. חברת החשמל תציג את פעילותה והיערכותה בפני המשרד".



מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "אם חברת החשמל תרצה להשמיש את הצינור, עליה להחליפו לכל אורכו בצינור חדש ותקין או לבצע סקר מקיף לבדיקת הצינור והסדק שנוצר בו על ידי חברת הנדסה בינלאומית, שתנחה, תפקח ותאשר את התיקון".