נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יעבור במהלך סוף השבוע הקרוב התקנת קוצב לב. לצורך ביצוע ההליך יאושפז הנשיא למשך כ-24 שעות ולא אמור לחול שינוי בתפקודו לאחר מכן.

בתקופה האחרונה אותרה על ידי רופאיו של הנשיא הפרעה בקצב הלב הדורשת יכולת ניטור והסדרה מעמיקה יותר ובשל כך יבוצע ההליך הקרדיולוגי. ההליך מבוצע ללא הרדמה ובתום האשפוז הקצר ישוב הנשיא אל המשכן. 

גם ראש המטה הכללי רב אלוף (רא"ל) גדי איזנקוט יאושפז בימים הקרובים בבית החולים בילינסון לצורך קיום פרוצדורה רפואית. איזנקוט יעבור את ההליך ואחריו צפויה לו החלמה של מספר ימים. במהלך אשפוזו ובזמן הניתוח שאיזנקוט צפוי לעבור, סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן ימלא את מקומו, כך מסר גורם צבאי בכיר.

הרמטכ"ל תפקד כרגיל בעת האחרונה, השתתף בישיבות הערכות מצב ובסקירות בשטח, והאירוע האחרון שבו נטל חלק היה בפורום של קצינים בכירים בצה"ל שנערך בבבסיס גלילות והסתיים הערב. בשבוע שעבר השתתף איזנקוט בסיור בשטח באוגדת איו"ש, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. כמו כן, ערך דיונים מבצעיים עם מפקדי הגזרות.

תפקד כרגיל. איזנקוט. צילום: מרק ישראל סלם
תפקד כרגיל. איזנקוט. צילום: מרק ישראל סלם


"הרמטכ"ל מקיים שגרת פעילות רגילה", מסר הגורם הבכיר. לדבריו, "מצבו תקין והוא עובד באופן מלא כולל הפיקוד על המצב בשטח, סיורים בשטח והערכות מצב". מדובר באשפוז של כמה ימים ועוד מספר ימים נוספים של החלמה". בינתיים, עד שיועברו אליו סמכויות הרמטכ"ל, האלוף גולן מייצג את פתיחת משרד ישראל בנאט"ו בחברות המזכ"לית רוז גומולר והשגריר רוני לשנו-יער. ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל לו החלמה כשדיבר הערב בכנסת בישיבה לזכרו של שמעון פרס ז"ל.

איזנקוט מונה לתפקיד הרמטכ"ל לפני שנה וחצי מאז הספיק להעביר את צה"ל לא מעט מהפכות. אחת הגדולות שבהן, העברת התוכנית הרב שנתית גדעון. רק לאחר הפרוצדורה הרפואית שיעבור הרמטכ"ל איזנקוט ולאחר ההחלמה המלאה תיבחן כשירותו לחזור לתפקיד אולם גורם צבאי בכיר שביקש לשמור על החסינות הרפואית של הרמטכ"ל העריך כי הרמטכ"ל יוכל לשוב לשיורת בהקדם.