ספיר סבח עלתה לכותרות לפני שלוש שנים לאחר שהתלוננה על אדם ורטה, מורה לאזרחות בבית ספרה, מכיוון שהביע דעות שמאלניות, וגרמה לפיטוריו. היום (חמישי) חזרה ספיר לאור הזרקורים והתראיינה למגזין של אתר מאקו והבהירה שהיא לא השתנתה. "הפסקתי להסתיר את מה שאני חושבת, לנסח דברים כדי שיישמעו טוב", אמרה סבח והוסיפה כי "אז, פחדתי לצאת קיצונית, היום אני אומרת את מה שבא לי. כבר אין לי בעיה שיגידו שאני ימנית קיצונית".



בהמשך הראיון סבח אמרה שהיא מאמינה שהשמאל "יתפכח" "לדעתי אני לא קיצונית, ואין לי בעיה להגיד ששמאלני זו קללה. למזלנו, השמאלנים הם המיעוט פה במדינה. אני מאמינה שעוד כמה שנים יתבהרו הדברים והשמאל יתעשת על עצמו", סבח אף הזכירה את טורו של העיתונאי חיים אתגר ב"מעריב-סופהשבוע" כדוגמה להתפכחות שכזאת. "השמאל יבין את זה, כמו חיים אתגר שהודיע שהפך לימני, אנשים יראו את האור. שמאלנות זו אי שפיות זמנית. אני מקווה שעם הכדורים הנכונים זה יסתדר".



"אני שונאת שמאלנים יותר משאני שונאת ערבים"


לאחר מכן, סבח החריפה את הטון ואף אמרה שהיא שונאת שמאלנים וערבים. "אני שונאת שמאלנים יותר משאני שונאת ערבים. ערבים הם בעד העם שלהם והאדמה שלהם. שמאלנים הם יהודים ששונאים את העם שלהם, הם נגד העם שלהם, זה למה אני שונאת שמאלנים. הם אנשים מתייפייפים וחיים בסרט, אבל בלב הם יודעים שאי אפשר שיהיה שוויון זכויות בין יהודים לערבים. לא ראיתי דברים כאלה. אם אני נתקלת בשמאלן אני אומרת לו 'אתה מרגיש שלא טוב לך פה? אז קום ולך'", ואף הוסיפה כי היא לא רוצה לקיים קשרים עם שמאלנים. "מה לעשות ששמאלנים חושבים שגוּי? אדם שמאלני לא יהיה חבר שלי, לא ידיד שלי ולא בן זוג שלי. אפילו השותפים שלי לדירה ימנים", אמרה סבח.



הביע דעות שמאלניות בכיתה ופוטר. אדם ורטה, צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90
הביע דעות שמאלניות בכיתה ופוטר. אדם ורטה, צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90



בסוף הראיון אמרה סבח כי היא שואפת להגיע לכנסת והודתה שהיא מעריצה של השרה מירי רגב. "אני רוצה להיות חברת כנסת. הלוואי. אם ירצה השם, כן. פוליטיקה מאוד מעניינת אותי. אולי גם אלך ללמוד בהמשך משהו שקשור לזה, כמו מדעי המדינה. אני עדיין לא יודעת לאיזו מפלגה. אני אוהבת מאוד את מיכאל (בן ארי), ברוך (מרזל) ואיתמר (בן גביר). הם אנשי דת וגם אני אדם מאוד מאמין, אבל יש גם שיקולים אינטרסנטיים, של מה כדאי לי. אני אלך על מפלגה שיש לי סיכוי איתה. אני חולה על מירי רגב. היא עושה את העבודה בצורה הכי טובה שיש. היא אוהדת את בית"ר ולא רואה אף אחד ממטר".