דונלד טראמפ הושבע לתפקיד נשיא ארצות הברית ונכנס בכך רשמית לתפקידו כנשיא ה-45 של ארצות הברית. הוא החליף את ברק אובמה שכיהן בתפקיד במשך שמונה שנים. הטקס בגבעת הקפיטול שבבירה וושינגטון נערך מול קהל של מאות אלפים ובנוכחות בכירי המערכת הפוליטית האמריקאית. מייק פנס הושבע לתפקיד הסגן. לאחר ההשבעה נאם טראמפ את נאומו הראשון כנשיא, נאום שהמשיך את הקו שאפיין את מצע הבחירות שלו.



"אנחנו מגיעים לוושינגטון כדי להחזיר אותה לכם, העם, שלא ניהנה כבר שנים מפרותיה. הפוליטיקאים הצליחו אבל העבודות והמפעלים עזבו. הממסד שמר על עצמו ולא על האזרחים. הניצחונות שלהם לא היו הניצחונות שלכם. זה משתנה עכשיו. מעכשיו הממשל יהיה של העם שוב, העם יחזור להיות השולט. הנשים והגברים הנשכחים של המדינה שלנו לא יהיו נשכחים יותר", אמר בנאומו.



דונלד טראמפ הושבע לתפקיד הנשיאות על ידי נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס, כשהוא נשבע על ספר תנ"ך שקיבל מאמו בילדותו ועל ספר תנ"ך ששייך היה לנשיא אברהם לינקולן. טראמפ החל בלוח הזמנים של יום ההשבעה עם ביקור בכנסיית סנט ג'ון שבוושינגטון הבירה. לאחר מכן הוא הגיע עם רעייתו מלניה לבית הלבן, שם הם קיימו פגישה אחרונה עם הזוג אובמה בטרם החליפו אותם רשמית. טראמפ כבר חתם על הוראותיו הראשונות כנשיא





הפגנות נגד טראמפ התרחשו בערים רבות בארצות הברית, בהן ניו יורק, סאן פרנסיסקו ו-וושינגטון הבירה בהשתתפות עשרות אלפי אנשים, ובמהלכן נופצו חלונות ראווה, הובערו מכוניות ומאות בני אדם נעצרו. "את טראמפ לא יעצרו מלמעלה, הוא עומד להיעצר מלמטה, מהעם שמתעורר", אמר בן אלן, מורה בן 69 מסן-פרנסיסקו. "אנחנו תומכים בזכותו של כל מי שחי כאן לקבל יחס אנושי, לא משנה מאיפה הוא בא, באיזו דת הוא מאמין או מה צבע עורו, אבל טראמפ לא מכבד אף אחד".



האלימות שחלק מההפגנות התדרדרו אליה הפתיעה רבים והמשטרה אף נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות כמו גז מדמיע נגד חלק מהמפגינים. ריאן שירינג, תומך הממשל החדש הודה שהוא ידע שיהיו הפגנות, אך הוא לא ציפה למה שראה. "ידענו שיהיו הפגנות, אבל לא האמנו שהן יהיו אלימות", אמר שירינג לרשת רויטרס כשהוא עומד ליד פח אשפה שהוצת, "קיווינו להעברת שלטון שלווה יותר". גם במפלגה הדמוקרטית גינו את האלימות.



מאוחר יותר היום צפוייה תהלוכת מחאה נוספת נגד טראמפ בוושינגטון, בה צפויות להשתתף מאות אלפי נשים שיימחו על התבטאויות העבר של טראמפ ועל מה שהן מאמינות כסכנה לפגיעה בזכויותיהן. במקביל אליהן, נשים רבות ברחבי העולם צפויות להפגין לאות הזדהות.



ארבעה הרוגים ושבעה פצועים בשריפות ברחבי הארץ



אישה ושלושה ילדיה הקטנים נספו בשריפה שפרצה בשבת לפנות בוקר בדירה בכפר עין נקובא שממערב לירושלים ושעתיים וחצי קודם לכן נפצעו שישה בני אדם שניים מהם באורח אנוש , אחד באורח בינוני ושלושה ילדים באורח קל בשריפה שפרצה בבניין מגורים בשכונת רמות בירושלים ככל הנראה בעקבות פיצוץ נפחי של מיכל גז שהיה במקום.



הנאדי ג'אבר 36 ושלושת ילדיה, טלא בת ה-10, שיהאב בן ה-6 ועבד אל-רחמן בן ה-3, מצאו את מותם בשריפה שפרצה בבית בן שלוש קומות בכפר עין נקובא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע החלו לבצע פעולות החייאה באם ובילדיה אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותם והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.



צוותי הכיבוי בשריפה בעין נקובא. צילום: דוברות כיבוי והצלה - מחוז ירושלים



עוד קודם לכן במהלך הלילה שריפה פרצה בדירה בקומה הראשונה בבניין מגורים ברחוב פרנקפורטר בשכונת רמות בירושלים, כתוצאה מפיצוץ נפחי של מיכל גז. שישה חולצו משתי דירות: שני פצועים באורח אנוש, פצוע באורח בינוני ושלושה ילדים שנפגעו באורח קל.



בתוך כך, שריפה פרצה הבוקר בבית מגורים בשכונת נוף כרמל שבעוספייה. האש כובתה על ידי הדיירים ובמקום נמצא גבר בן 65 כאשר הוא סובל מכוויות בפני ובגפיו העליונות. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. טפסר משנה פיני סיסו, אשר חקר את נסיבות השריפה, הסביר: "הגבר הוסיף עצים לקמין המותקן בביתו ובכדי ללבות את האש שפך בנוסף גם חומר דליק. בעקבות זאת פרצה להבה אשר אחזה בבגדיו, בשטיח ובספה אשר היו בסמוך".



מנתיחת גופת הדורס מאום אל-חיראן עולה: נפגע בברך ולא בראש



אלפי אנשים מפגינים היום (שבת) באזור ואדי ערה בעקבות הגילויים האחרונים על מותו של יעקוב אבו אל-קיעאן בנגב השבוע ובעקבות הריסות הבתים האחרונות במגזר הערבי. מפגינים חסמו את כביש 65 באזור. המשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ביניהם ככל הנראה רימוני הלם. אין עצורים והמשטרה מוסרת כי ההפגנה נמצאת תחת שליטה. הכביש נפתח מחדש לתנועה.

אתמול נחשף שדוח נתיחת גופתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, האזרח הבדואי שדרס למוות את השוטר רס"מ ארז (עמדי) לוי במהלך פינוי אום אל-חיראן, קבע כי הוא נורה בברכו. לטענת גורמים שונים, הדבר מהווה אינדיקציה לכך שאל-קיעאן האיץ באופן לא רצוני כתוצאה מפגיעות הירי בו. כזכור, המשטרה הציגה את האירוע כפיגוע טרור מכוון, וקישרה את אל-קיעאן לארגון דאעש. 

גורמים במשטרה ציינו כי הדוח הפתולוגי המלא טרם התקבל והדגישו כי "אם אל-קיעאן נורה בברכו בזמן שנסע, ברכו אמורה להתרומם מדוושת הגז ולא 'להינעל' כפי שהספוקלציות טוענות. כל הממצאים מלמדים על פיגוע. אנחנו ממתינים לתוצאות הדוח המלא ולאחריהן נגיב". 

ההפגנות באזור ואדי עארה. צילום: טוויטר
יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה אמר במהלך ההפגנה: "הגיעו לפה היום מעל לעשרת אלפים אנשים, בדרישה חד משמעית להקמת ועדת חקירה שתחשוף את מסכת האינטרסים והשקרים של נתניהו, ארדן והמשטרה, מעצם ההחלטה לפוצץ את המשא ומתן עם אנשי אום אל חיראן ועד לכל השתלשלות האירועים במהלך הפינוי האלים של הכפר. המשטרה היא האחראית לשפיכות הדמים באום אל חיראן ביום רביעי, והיא חייבת לשחרר לאלתר את גופתו של יעקוב אבו אלקיען. השר גלעד ארדן שלא פיספס אף מיקרופון ביום הפינוי בשביל לשקר, להסית וללבות את הלהבות חייב להתפטר לאלתר". 

נתין זר בשנות ה-30 לחייו נהרג בתאונת פגע וברח



נתין זר נהרג אמש בתאונת פגע וברח במועצה האזורית אשכול. מחקירה ראשונית עולה, ששלושה עובדים, נתינים זרים, נסעו ביחד בטרקטור ובמהלך הנסיעה אחד מהם נפל ונדרס על ידי הטרקטור שהמשיך בנסיעה. זהותו של הפועל שנהג בטרקטור ידועה, ונערכות פעולות למציאתו. פרמדיק מד"א עידן הרשקו שנכח בזירה סיפר: "הגענו למקום תוך מספר דקות וראינו שם גבר בשנות ה-30 לחייו שסבל מחבלת ראש קשה ביותר. ביצענו מספר בדיקות אך לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".



ישראלים נפצעו בשריפה שפרצה במועדון לילה בבוקרשט, מצבם קל



שריפה פרצה במועדון לילה בבוקרשט וגרמה לפציעתם של למעלה מ-40 אנשים. מרבית הפצועים מהאירוע, נפגעו משאיפת עשן וסבלו מהיפותרמיה. לדברי הרופאים, אחד מהפצועים נפגע באורח קשה, ורבים מהם סבלו משברים בעצמות, פציעה נפוצה באירועים מהסוג הזה. באירוע נפגעו מספר ישראלים ששהו במועדון באותו הזמן. הם נפגעו באורח קל ולא נשקפת סכנה לחייהם.