שיירת מחאה ובה כ-100 מכוניות יצאה הבוקר (שני) מקלנסווה ורהט ועשתה דרכה אל קרית הממשלה בירושלים, כדי להפגין על האירועים האלימים שאירעו ביישוב אום אל חיראן שבנגב. הרכבים שיצאו להפגין הבוקר אף חסמו בדרכם את כביש 6. בעקבות העומסים, גם כביש 1 למזרח נחסם לתנועה בשעות הבוקר ממחלף שער הגיא. 



בהודעה ששלחה אתמול ועדת המעקב העליונה לאוכלוסיה הערבית בישראל לקראת המחאה נכתב: "אנו קוראים לציבור הרחב, הערבי והיהודי, להשתתף בשיירת המכוניות ההמונית לירושלים במחאה על פשעי הריסת הבתים, על הרג המורה מוסא אבו אל-קיעאן, ועל מדיניות הממשלה נגד האזרחים הערבים".

הערכה: השבת גופת המורה הדורס - היום

במהלך האירועים האלימים עליהם מחו המפגינים, נדרס כאמור למוות השוטר עמדי לוי ז"ל, ע"י אבו אלקיעאן, שבתגובה נורה ע"י הכוחות במקום. בהודעת המשטרה בנושא הודגש כי חקירה העלתה שהדריסה הינה פיגוע אך בציבור הבדואי דוחים את הטענות הללו. על פי ההערכה, גופתו של יעקוב אבו אלקיעאן, שדרס למוות את השוטר ארז (עמדי) לוי ז"ל, תימסר היום למשפחתו.

צילום: דוברות המשטרה



צילום: דוברות המשטרה


הרכבים חוסמים את כביש 6, היום. צילום: הנאא מחאמיד, אל-מיאדין



צילום: הנאא מחאמיד, אל-מיאדין




 
ח"כ עודה שהשתתף במחאה: "ארדן - תתפטר"


יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שהשתתף בשיירת המכוניות מקלנסווה לירושלים, אמר היום: "אנחנו קוראים לציבור הרחב להצטרף אלינו בקריאה ברורה לעצור את המתקפה הפרועה של הממשלה נגד הציבור הערבי ולדרוש מהשר ארדן לקחת אחריות ולהתפטר". עוד הוסיף עודה כי "על המשטרה לשחרר לאלתר את גופתו של יעקוב אבו אלקיען - לא ניתן לממשלה להמשיך להרוס ולהחריב חיים של משפחות ואת עצם האפשרות של חיים משותפים בארץ הזאת". 

ח"כ ג׳מאל זחאלקה (רשימה המשותפת) שהיה גם הוא חלק מהשיירה לירושלים מסר: "מאות מכוניות בשיירה גרמו לפקקי תנועה, ואנחנו רוצים להעביר  מסר נגד הריסת הבתים. הציבור שלנו לא יירגע ולא ישתוק עד הפסקה מוחלטת של ההריסה ומתן תוכניות מתאר מתאימות ליישובים הערבים. יש מצוקת דיור והממשלה, במקום לבנות - הורסת".