בעקבות התבטאות מפכ"ל המשטרה אלשיך על סיום קרוב של החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו, הזדרזו בתקשורת לפרש את דבריו כאילו גובשו ראיות ויוגשו כתבי אישום. העיתונאי אמנון אברמוביץ', המלווה את הפרשה מתחילתה, אמר לניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM: "מדברי המפכ"ל אפשר היה להבין שהמשטרה סיימה את עיקר עבודתה ושעבודתה לא הייתה לשווא. מכאן שאפשר להגיע למסקנה הזו".

משעל שאל האם יש תשתית ראייתית. "זה עדיין לא גובש ולא סוכם, אבל יש סיכוי יותר מסביר לכתב אישום בתיק טובות ההנאה, שאני קורא לו תיק החמדנות", השיב אברמוביץ'. "בתיק השני, אם יהיה שם משהו, ייתכן שהם ילכו על היותו של נתניהו עובד ציבור, להבדיל מנוני מוזס, ואז אפשר לייחס לו בתיק השני מרמה והפרת אמונים וגם שימוש לרעה בכוח המשרה".

על ההתקפות של ח"כ דודי אמסלם מ"הליכוד" על המיליארדר ארנון מילצ'ן, שנחקר כמי שסיפק מתנות יקרות לבני הזוג נתניהו אמר אברמוביץ': "הביטויים האלה של ח"כ אמסלם, 'התהפך עליו' ו'פתח עליו', אני לא חושב שיש חבר פרלמנט בעולם שמתבטא כך. כך לא מתבטאים אפילו בפרלמנטים השכונתיים בבתי קפה אלא רק בעולם התחתון. כנראה שיוגש תיק נגד נתניהו ואם יוגש תיק נגד נתניהו, ארנון מילצ'ן הוא עד תביעה בוודאות. אז נתניהו צריך ברגע כל כך רגיש להסתכסך עם מילצ'ן?".

 הטבות בשווי של 700 אלף שקל 

משעל שאל האם מילצ'ן אינו חשוד כנותן שוחד. אברמוביץ' השיב: "אני לא חושב שהם יפליגו עד לשוחד. אבל אם יוגש התיק הזה, והוא יוגש, אין ספק שהם יצטרכו מישהו שיוליך את הנרטיב. מילצ'ן לא יישב על ספסל הנאשמים. הוא יהיה עד תביעה נגד נתניהו".

על חומרים נוספים שפורסם שנאספו נגד נתניהו, הכוללים מתנות בשווי רב יותר ושניתנו בתדירות גבוהה אמר אברמוביץ': "לפי מיטב ידיעתי ישנן קבלות, תיעוד, מסמוך, לטובות הנאה שקיבלו בני משפחת נתניהו בשנים האחרונות בשווי של לפחות 700 אלף שקל, ממילצ'ן ומאחרים. מילצ'ן הוא המרכזי אבל הוא לא היחיד. ישנם שם נוספים".

משל תהה כיצד יכול נתניהו להמשיך לתפקד כראש ממשלה והזכיר שנתניהו עצמו טען שאולמרט אינו יכול להיות ראש ממשלה תחת חקירות. אברמוביץ' השיב: "ההוויה קובעת את ההכרה ומה שהיה נכון מבחינתו לגבי אולמרט, לא נכון מבחינתו לגבי עצמו. איך זה יכול ללכת? זה יכול ללכת, עובדה שזה הולך. מה שהולך עכשיו יכול ללכת גם בהמשך. נתניהו בעוד כשבועיים-שלושה סוגר 11 שנים בראשות הממשלה. אני חושב שהוא היה נוהג בתבונה רבתי לו היה צופה פני עתיד ואומר רבותיי, מספיק. לא בבחינת אינני יכול עוד, אבל 11 שנים זה זמן סביר לסיים. ואז לא מן הנמנע שהתיקים הללו לא היו באים לעולם. הם היו נסגרים".

רפאל אמר שבמצבו של נתניהו יש משהו מעורר חמלה. אברמוביץ' הגיב: "קלאוזוביץ', ב'תורת המלחמה' כתב שדבר הכי חשוב הוא קו העצירה, לא תחילת המלחמה ולא אופן ניהולה. נתניהו, לאחר עשור שנים כראש ממשלה, אילו היה אומר שמספיק, די והותר, היה חוסך לעצמו גם את התיקים שעליהם מדברים, גם את הביקורת על 'צוק איתן' ואת כל הצרות שעוד נכונו בהמשך הדרך".