ערוץ 10 דיווח היום (שלישי), כי חוקרים פרטיים הועסקו כדי לאסוף מידע משחיר נגד חוקרי יחידה 433 והפרקליטות שאחראים על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לנבור בעברם המקצועי והפרטי וזאת במטרה למצוא חומרים מפלילים או מביכים שייתכן וישמשו נגדם. החוקרים אשר היו יעד למעקב טענו: "החוקרים הפרטיים אספו חומרים במטרה להטיל עלינו אימה".



הערב טען מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, כי נעשה ניסיון להשמיץ את אותם החוקרים העוסקים בפרשיות והעניק לשוטריו גיבוי חד משמעי. "תפקידי במשמרת שלי הוא לחזק כל גורם רלוונטי למערכת אכיפת החוק. אני חלק מהמערכת הזאת. במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את מה שהיא צריכה לפי החוק".



מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בוועידת המשפט. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בוועידת המשפט. צילום: תומר נויברג, פלאש 90




מפכ"ל המשטרה, שאמר את הדברים במהלך יריד החדשנות Muni expo שנערך במסגרת ועידה של מרכז השלטון המקומי וקק"ל בגני התערוכה בתל אביב הוסיף: "אנו מחזקים את הקצינים האלה. הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישרה וזה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה ומונו לתפקידם. כמיטב שיפוטי, הם עושים זאת ביושרה ובניקיון כפיים".



רנ"צ אלשיך פנה באופן ברור לכל מפיצי השמועות כנגד הקצינים שעוסקים בחקירת ראש הממשלה וציין כי "יש הטרדות של קציני משטרה בכירים בתחום החקירות, איני יודע מי הגורמים, איני יודע מי עומד מאחוריהם, כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה". 



מהמשטרה נמסר בתגובה: "אין זה ממנהגנו לדון בענייני מודיעין בתקשורת". מלשכת נתניהו נמסר כי הוא משתף פעולה עם המשטרה והחקירה.