ארגון זק"א הודיע היום (רביעי) על השלמת מבצע הגיוס מטעמו, דרכו גויסו כ-120 אלף דולר עבור תשלום הכופר לשחרורו של האזרח הישראלי בן ה-22, בן חסין, שנאשם ברצח ונמצא כעת תחת מעצר במדינה מוסלמית. לדברי אביו, מטרת הנסיעה למדינת האויב הייתה כדי להיפגש עם קרובי משפחתו. במהלך שהותו שם הוא הצטרף לכוח צבאי מקומי שנלחם בארגון המדינה האסלאמית, דאעש. 



מאז פרסום דבר מעצרו של חסין והסכנה הנשקפת לחייו, החל בארגון זק"א, בראשותו של יהודה משי זהב, מבצע נרחב לאיסוף כספים מתורמים בארץ ובעולם.



 "ירה בו מתוך הגנה עצמית" 


לאחר פחות מ-24 שעות, הודיעו בזק"א על השלמת גיוס הכספים הנדרשים עבור תשלום הכופר, והם יועברו לעורך דין בחו"ל המטפל בפרשה. באמצעות עורך הדין הכסף יועבר למדינה הזרה, בתקווה ובתפילה שהמדינה אכן תעמוד בהסכם ותשחרר את חסין. "אנחנו מקווים שהעברת הכספים תאפשר את שחרורו של בן חסין והחזרתו לביתו ולמשפחתו", אמרו בזק"א, והוסיפו כי הקריאות והתחנונים מצד בני המשפחה נגעו ללבם ונתנו להם תמריץ לפעול עבור שחרורו של בנם. עוד ציינו בזק"א, כי הייתה היענות רבה לתרום למען שחרורו של חסין, הן בארץ והן בעולם.



על פי הפרסומים, חסין שנלחם בחו"ל נגד דאעש, נעצר ביוני 2015 במדינה מוסלמית, כאשר היה בחופש מהקרבות. עוד פורסם כי נהג המונית שזיהה אותו גילה שהוא ישראלי וניסה להרוג אותו, וכי חסין ירה בו מתוך הגנה עצמית. לאחר האירוע, חסין נעצר והואשם ברצח, ונשקפה סכנה שייגזר עליו גזר דין מוות.