שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס היום (רביעי) בנאומו במליאת הכנסת לפינוי עמונה, ואמר כי "תושבי עמונה הם גיבורים, במשך 20 שנה הם אוחזים בהר, בתנאים פיזיים קשים, בסערות החורף ובחום הקיץ, אל מול סיכונים ביטחוניים ואינתיפאדות. אך קשה מפגעי הטבע היא אי הוודאות לגבי עתידם". לדבריו, תושבי עמונה חיים על ההר לא בשביל רווח אישי, אלא מתוך שליחות עמוקה למען העם והארץ. 

"היום הוא יום קשה", הוסיף, "צריך לומר את האמת, התחלנו את המערכה כשמולנו ניצב פסק דין חלוט וסופי של בג"ץ. הסתכלנו לתושבים בעיניים, אמרנו להם את האמת, ידענו שאנחנו יוצאים למערכה כנגד כל הסיכויים אך לא ויתרנו, יד ביד איתם הפכנו כל אבן, ניסינו כל אפשרות, מיצינו כל מהלך על מנת להציל את עמונה. לצערנו, המאבק הזה לא צלח".
הוא טען: "הפסדנו בקרב, אך אנחנו מנצחים במערכה על ארץ ישראל - תושבי עמונה, במסירותם, מביאים להצלת אלפי יישובים מפינוי, ויישובם בארצנו. מתוך היום הקשה הזה תצמח תקווה". 
 

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי "פינוי של אדם מביתו קשה תמיד וכאב המשפחות מובן - אבל יום שבו מדינת ישראל הריבונית אוכפת את החוק, לא יהיה לעולם, כפי שנטען, יום שחור לציונות". לבני הוסיפה כי "חשוב שהיום הזה לא יהפוך ליום קשה ושחור לשוטרי ישראל ולחיילי צה"ל". 

ציפי לבני. צילום: מרק ישראל סלם
הרצוג: "מבין את כאב המשפחות המפונות, מדובר ביום קשה"
ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג התייחס לפינוי המאחז עמונה המתקיים ברגעים אלה, ואמר: "אני מבין את כאבם של המשפחות המפונות, מדובר ביום קשה. קורא למתיישבים בעמונה לכבד את החלטת בית המשפט ולא לחרוג ממחאה לגיטימית ולא אלימה". הוא הוסיף כי "כוחות המשטרה עושים את המוטל עליהם מתוקף החוק ואל לאיש להרים עליהם את ידו".
יושב ראש האופוזיציה הוסיף בקריאה לכוחות הביטחון "לנהוג באיפוק ובסובלנות כלפי המשפחות והמצטרפים אליהם בעמונה ביום קשה זה, ולכל הגורמים האמונים על הפינוי, לעשות הכל על מנת שהפינוי יסתיים ללא נפגעים".

השר ארדן: "מצפה להביא לדין מי שיפעל באלימות נגד כוחות הביטחון"
 
השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) התייחס במליאת הכנסת לפינוי ואמר כי "זהו יום קשה ועצוב לעם ישראל. יום בו נדרשות רשויות החוק לבצע את החלטת בג"ץ המורה על הריסת יישוב שהמדינה סייעה בהקמתו, ופינוי תושבים מבתים בהם הם גרים כבר כ-20 שנה". הוא פנה ליושבים על ההר: "למרות הקושי והכאב הגדול, תנו לשוטרים ולכוחות הביטחון לבצע את מלאכתם. אני קורא גם לחברי הכנסת ולמנהיגי הציבור לפעול להרגעת המצב ולהימנע מפעולות או אמירות שעלולות להחמיר את המצב". ארדן הסביר כי "הרמת יד השלכת אבן על שוטר או חייל לא יתקבלו בסבלנות - אני מצפה מהמשטרה להביא לדין כל מי שפועל באלימות כנגד כוחות הביטחון".

גלעד ארדן. צילום: סיון פרג'
חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה כי "ממשלת נתניהו החלשה מעדיפה למכור את החזון הציוני בשביל הישרדות פוליטית". היא הסבירה כי: "סיפוחיסטאן או מדינת ישראל- זו ההכרעה המדינית והבטחונית החשובה ביותר שעומדת בפנינו, הכרעה שתקבע אם ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית או שתהפוך למדינת טרור עם רוב פלסטיני".
עוד אמרה שפיר: "ממשלת נתניהו החלשה לא מסוגלת להכריע לטובת האינטרסים הבטחוניים של ישראל, ומעדיפה למכור את החזון הציוני בשביל הישרדות פוליטית. רק תחת שלטון נתניהו, שרועד מפחד מכל החלטה, מי שמאיים על חיילי צה"ל ועל שלטון החוק זוכה לפיצוי של עשרות מיליונים מכספי המיסים של אזרחי ישראל". לדבריה, המדיניות הרת האסון הזו מביאה את קץ הציונות, ואסור לתת לה להמשיך.
בן דהן: "חוק ההסדרה צפוי לעבור בזכות מאבק תושבי עמונה"
סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) התייחס בנאומו במליאת הכנסת, למראות הפינוי בעמונה, תוך כדי צעקות של חברי הכנסת מהרשימה משותפת. 
סגן השר פתח בהזדהות עם תושבי עמונה ואמר: "היום הוא יום כואב, יום שבו 400 משפחות יהודיות מפונות מבתיהן, והטרור המשפטי של ארגוני השמאל הקיצוני נוחל ניצחון נוסף בקרב, אבל לא במערכה. אני כואב יחד איתן את כאבן  של המשפחות בעמונה ובוחר להשמיע קול זעקה ומחאה דווקא מבית הנבחרים של מדינת ישראל. הושקעו ימים ולילות בניסיון למנוע את היום הזה". הוא הוסיף כי "בית הנבחרים צפוי להעביר בימים הקרובים את חוק ההסדרה, במידה רבה בזכות מאבקם העיקש של תושבי עמונה".

אלי בן דהן. צילום: אלבום פרטי
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) אמרה כי "פינוי עמונה הוא רגע קשה, בגלל שהמושג שלטון החוק הופך היום למושג חלול. במקום ששלטון החוק יגלם ערכים כמו צדק, מוסר והגיון, הוא מגלם היום החלטה שלא תועיל לאף פלסטיני, אבל תפגע באופן עמוק במשפחות של מתיישבים שעלו על הקרקע בהסכמת מדינת ישראל". היא סיכמה את דבריה בקריאה ל"מתיישבים שנלחמו באומץ על חוק ההסדרה, להמשיך במעשה החלוצי של יישוב הארץ - תהיה עמונה חדשה על אדמת חבל בנימין וחוק ההסדרה יאפשר למנוע אירועים כאלה שמגלמים עוול מוסרי בעתיד".